LtdEdFred Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Heisann. Jeg er i en såpass stygg situasjon at PC'en og TV'en er ca 13 meter fra hverandre (flytting kommer ikke på tale. Da klikker mor). Er det mulig å ha skjøt på en 10 meters TV ut kabel? Vil det virke ålreit eller må jeg regne med kvalitets tap? Finnes det i det hele tatt mulighet for skjøting? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ja, det finnes skjøtekabler, men jeg tror du vil få et massivt kvalitetstap. Man får kjøpt slike trådløse sendere/mottakere som kan orde den saken. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Heisan har selv ett par kabler en med left/rigt lyd +Composit video og jeg har en S-Video kabel, begge på 15meter. jeg ser ingen kvalitets tap annet en nvidia skjermkortet mitt. Det skal legges til at de er tykke 3 ganger skjerming og det er gull kontakter. settet kostet 799kr Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Bruker du en kurant kabel vil du ikke merke mye (om noe i det hele tatt). Har selv brukt en ganske nøyaktig 13m lang kabel som består av 2 x tynn coax. Kjører s-video. Mekket sammen en kabel selv og kjøpte kabel til ca 9,-/m = ca 250,- fra Elfa. Nå bruker jeg faktisk en 15m RGB (DVI/EVC kabel) til projektoren i stua fra PC'en i 2. etasje og kan ikke si annet enn at det blir knallbra bilde. Og utrolig stilig å spille f.eks NeedForSpeed... Men en trådløs variant kan være enklere å sette opp så slipper du pes med kabling. Lenke til kommentar
striky Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Tror det enkleste i dette tilfellet er å bruke en trådløs AV-sender. Prisen blir vel omtrent det samme (kanskje billigere) som 15 meter med kabel av brukbar kvalitet. Dessuten er det mye mere praktisk enn å ha flere titalls meter som du snubler i. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Kabelen til PC skjermen stiller vesentlig større krav til kvalitet enn et tv signal - og jeg har kjørt skjerm på høy oppløsning med opp til 20 meter kabel. Så det skal være enkelt å få et tv signal til å fungere med en 13 meters kabel. Koax er en selvfølge. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har en 15m s-video fra clasern, kosta 200 og fungerte fint. gulpleterte kontakter står det Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har sett en 100m hjemmesnekra kabel funke fint :smile: Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Mekka en på ca. 7 med nettverkskabel. Den fungerer fin fint den.. Kan jo håpe det går med 13 m og? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Med 13 m kabel vil det være noe tap, men med kvalitetskabler skal det være knapt synlig. Kan være viktig med god skjerming i kabelen. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 du må nok ha en signalforsterker ja! signalet skal vel ikke være mindre enn 98dB-mikro V. hvis jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå