olsen_1 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hey vurderer å gå til innkjøp av nye høytalere til surround anlegget mitt. jeg vil ha høy lyd, så jeg vurderer CERWIN-VEGA CLS-12, men vet ikke om forsterkeren min klarer å drive disse. forsterkeren min er harman kardon avr 5000, 5x70 watt i kjente hk watt. noen som har prøvd disse høytalerne med en mindre forsterker slik som jeg har? på forhånd takk Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Tror nok det vil gå, er vel mulig å la flere av kanalene til å drive bare frontene? Men er ikke helt sikker å det. Det ser ut til at du hører mye på Pink Floyd, da ville jeg vurdert noen andre høyttalere. Feks: B&W DM603 S3 B&W 604 Patos 410 osv... Lenke til kommentar
Defo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Tror nok det blir litt tynt med bare den Hk'en. Hekt på en rimlig pa-forsterker i tillegg så skal du se det blir liv i dem Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Fyr på en nad c272 og du skal klare å drive de helt perfekt, Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 hehe ja, hører masse på Pink Floyd, og jeg vil høre på dem HØYT Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har du stort rom? Jeg har hørt mye Pink Floyd på PSB T45 og de spilte høyere enn hva jeg orket å høre på i ett rom på rundt 10kvm. Nok bass også for å si det sånn, til tider litt for mye til og med. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Høyt og stygt? Ville heller vurdert Qln Artech 8. 2 x 8" som gir nok av bass og lydtrykk som du føler på kroppen, uten at det låter bæsj av den grunn. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 rommet mitt er ca 30kvm. har tannoy revolusion r3 som front høytalere fra før og syns de ikke spiller høyt nok. lyden er bra da, ble kåret i lyd og bilde som beste i prisklassen 7500kr. men det er bare 2x6.5" ville gjærne prøvd noe grommere. b&w 604 som ble linka kunne gjort seg da Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 er det kanskje en ide å gå til innkjøp av etpar subber? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 I stero vil forsterkeren kunne drive disse høyttalerene. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) rommet mitt er ca 30kvm. har tannoy revolusion r3 som front høytalere fra før og syns de ikke spiller høyt nok. lyden er bra da, ble kåret i lyd og bilde som beste i prisklassen 7500kr.men det er bare 2x6.5" ville gjærne prøvd noe grommere. b&w 604 som ble linka kunne gjort seg da Du kommer nok til å bli veldig skuffet hvis du går fra Tannoy Revolution R3 til CV CLS-12.. Det er jo absolutt dugende høyttalere du har. Men er det volum eller bass du savner? Vil du bare ha mere trøkk og dybde ville jeg gått til innkjøp av en god subwoofer. Siden du har rundt 5000,- og rutte med vil du nok klare finne en god subwoofer. edit: leste nå at det er surroundanlegg du har, husk at bytter du fronthøyttalere bør du bytte center også for å få optimal match i lydsignaturen. Men har du surroundanlegg uten subwoofer så er saken klar, da er dette absolutt det du bør prioritere først av alt! Endret 7. januar 2008 av phax Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Enig med phax, de høyttalerene der fortjener ikke å bli erstattet av ett var CV høyttalere! olsen_1 du har en PM Endret 7. januar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Men har du surroundanlegg uten subwoofer så er saken klar, da er dette absolutt det du bør prioritere først av alt! Helt enig. Det er helt utrolig hva en subwoofer kan gjøre med et anlegg. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) denne? http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,181&id=764 eller denne? http://hifiklubben.no/produkter/hoeyttaler...r_kirsebaer.htm Endret 7. januar 2008 av olsen_1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Har hørt DALI Concept Sub'en absolutt godkjent den. Ellers så kan jeg anbefale Rel Quake, men den blir kanskje litt liten? Men det er ett hardslående 8" element i den bare så det er salgt. Ellers har jeg sansen for Tannoy TS serien. Men vet ikke om Stereofil sender. Fant Velodyne CHT-12R det tror jeg kanskje er det beste kjøpet. Den har også høyest vekt noe som er ett kvalitetsstempel. Har også lest mye godt om den serien. Endret 7. januar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) B&W DM604 spiller råbra! Var innom HiFi Klubben mens de demonstrerte de for en potensiell kjøper, og det må jeg si; sånne vil jeg ha en dag! Har jeg penger til overs en gang og finner noen DM604 S3 så kjøper jeg dem på flekken. Ellers så har de rett her når de sier at en subwoofer gjør mye for lyden i et anlegg. Ikke at anlegget spiller høyere i andre områder enn bassen, men du får en helt annen opplevelse av lyden når du kjenner at det slår i magen og brystet fra stortromma, og at bassgitaren får veggene til å riste. Dersom du bare er misfornøyd med bassnivået, så kjøp heller en subwoofer. Et forslag da er XTZ 99 W12 (Test) EDIT: har hørt Velodynes CHT-12R og må si at den spiller veldig bra. Den blander seg veldig godt inn og er veldig praktisk med fjernkontroll. Endret 7. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Vil du ha brutal (men litt ukontrollert) bass til en veldig billig penge er XTZ sub'n meget god. Dali Concept suben gjorde dårlige tester mener jeg og huske når concept serien var ny, men har ikke hørt noe særlig på den selv. JBL ES250P har fått skryt fra presse, hørt den endel selv og den gir veldig mye for penga. Ellers er jeg jo Velodyne fan personlig da, så kan jo ikke la være og anbefale CHT serien heller.. Velodyne er jo subwoofer spesialister, så kanskje ikke annet og forvente at de leverer varene. Er jo stort sett kun det de gjør så. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvis trådstarter er ute etter å spille høyere, kan jeg ikke se at en sub vil hjelpe så mye. Den vil gi mer dypbass, men frontene vil ikke kunne spille mye høyere. Jeg ser også at det refereres til "slår i magen og brystet ". Det er viktig å vite at dette ligger utenfor det egentlige arbeidsområdet til en sub, faktisk helt opp mot 250Hz. Det finnes flere tråder om dette på AVforum. Frode Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så du mener at en sub ikke vil bidra på dB-måleren? En hjemmekino uten sub er uansett ikke en fullverdig hjemmekino i mine øyne. (Altså ører) Lenke til kommentar
fhl Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så du mener at en sub ikke vil bidra på dB-måleren? En hjemmekino uten sub er uansett ikke en fullverdig hjemmekino i mine øyne. (Altså ører) Den vil vel bidra lite utenfor sitt arbeidsområde. Ellers er jeg enig i at en sub hører med i en hjemmekino. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå