Keiseren av Grønland Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg husker det var en stor samletråd for selvportretter men kan ikke jeg si jeg fant den. Uansett tok jeg nylig et bilde jeg ble råfornøyd med. Jeg ønsker kritikk på om dere syntes fargene ødelegger eller ikke. I tillegg så ønsker jeg også kommentarer om fotogen...het skarphet, unikhet i bildet osv. Profilbilder er jo ingen ny ide så hovedkriteriet for et slikt bilde er jo rett og slett hvor bra modellen (meg) uttrykker noe. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Tamt det er i kveld da(?) Denna du leter etter? Ang bildet ditt: Den speisa/spaca/what teh hell, fargen gjorde ikke noe bra, syns jeg. Ser ut som om du nettopp har oppdaget en type invert i paint Ang deg som fotogen modell eller ikke er jeg litt usikker på. Jeg klarer ikke å si noe sikkert når bildet er så herpa fra før av. Sikker søt du, men hadde vært lettere å øvd deg på å modellere om du kanskje slapp å komponere og ta bildet? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hehe, det er nok litt mer avansert enn invert i paint. Det er bruk av curves på hver sin individuelle fargekanal. Personlig valgte jeg å gå for det siden jeg beholdt alle detaljer i bildet, altså porer i huden, skjeggstubber, øyebryn osv, dette ser du hvis du zoomer litt lenger inn. Hadde jeg derimot mistet detaljer, og at det hadde sett ut som en malingskladd oppå trynet mitt så hadde jeg droppa det. Jeg vet ikke om du så de nyeste modellbildene av Natalie Portman? Men der bruker fotografen noe alá samme farger på hu, så jeg fikk litt inspirasjon fra de bildene. Enda et til her http://egotastic.com/image?path=0711/natal...%20T%20Magazine Endret 7. januar 2008 av Ramius Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du har nok overdrevet en del, og beklagelig så likte jeg ikke det. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du har nok overdrevet en del, og beklagelig så likte jeg ikke det. Er enig i aat du kanskje har overdrevet litt, men syntes effekten er rimelig stilig. Er ett bilde med stort potensial(sånn eg ser det ivertfall). passer godt som modell Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Ah danke ! Den faktiske grunnen til at jeg lot fargene bli som de var, er at detaljene i huden ser meget spesielle ut. De la en fin skygge og klarhet til øyenbryna som er ekstra synlige her. Det samme gjelder også for skjegget. Fargene gjorde også lyset i øynene mer synlig. Der du kan se lilla farge nesten ser helt solid ut, var det egentlig overeksponert. Så hvis det ikke hadde vært for fargene, så hadde det heller vært hvitt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå