Gå til innhold

Hvilke disker er raske og billige. Størelse ikke viktig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rask + billig går ikke hånd i hånd. best ytelse for pengene får du nok med noen "vanlige" 7200rpm disker med 16gig cache (av den størrelsen som du synes er mest logisk... 300-500gig er vel der du får mest for pengene).

ytelsen mellom slike standard disker er rimelig lik for alle produsentene, men det er nok noen midnre forskjeller om du gidder å google etter reviews.

-Stigma

Rask + billig går ikke hånd i hånd. best ytelse for pengene får du nok med noen "vanlige" 7200rpm disker med 16gig cache (av den størrelsen som du synes er mest logisk... 300-500gig er vel der du får mest for pengene).

ytelsen mellom slike standard disker er rimelig lik for alle produsentene, men det er nok noen midnre forskjeller om du gidder å google etter reviews.

-Stigma

Jo, ja, jeg er vel klar over at det ikke går hånd i hånd.

Poenget mitt er at jeg ikke er ute etter billigst pr. GB men billig og raskt. Tørr uansett ikke stole på et Raid 0 til å holde permanente data.

Vil f.eks de minste 7200 diskene være like raske som de middels store?

Datatettheten har vel en del å si og det jeg ser etter er vel en moderne disk med lav lagringskapsitet og forhåpentligvis lav pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...