Skogslik Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hallo. Fins det noen grupper/personer som lager folkemusikk? tekstene bør helst være om norrønske teamer, mytologi eller natur. Kan og være instrumentalt og. Så, finst det noe slikt? Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Første jeg tenker på er "Gåte".Det er ikke direkte folk, er vel de mer litt inspirert av folk. Sånn egentlig så er jeg ikke så bevandret i norsk folkemusikk. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 hehe ok men slikt som Storm, med albumet Nordavind. der er det mye bra. noe lignende det hadde vert noe. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ulver - Kveldssanger Borknagar - Origin Empyrium har også endel som er "vanlig folk" (altså null metal innvolvert), men er ikke direkte norsk, bare germansk. Kan sikkert finne mer når jeg kommer hjem. =) Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Empyrium virket ganske interessant. Noen som har hørt den siste sangen på plate Til Minne fra Trelldom? slik musikk som den er noe eg hadde blitt glad for viss noen viste om =) sangen heter; Eg Reiste I Minnet er fele musikk, ordentlig norsk folkemusikk Endret 7. januar 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvis hver nasjon og kultur skulle fått sin egen folkemusikktråd, ville vi raskt ha fått veldig mange. Det kan godt hende at det vil bli nødvendig med en slik detaljert inndeling i fremtiden, men per i dag finnes det dessverre ikke så mange folkemusikkinteresserte her på forumet. Derfor er det best å samle de interesserte i én tråd for øyeblikket, og det er denne: Anbefaling av folkemusikk. Denne tråden stenges og brukerne henvises til den nevnte tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg