Gå til innhold

Kan problemer oppstå ved bytting av HK/CPU/RAM?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er riktig forum å poste i, men det dreier seg om noe som kan bli et fremtidlig problem:

Bestilte oppgraderingspakken (HK/CPU/RAM) fra Komplett i dag, også lurer jeg på om det er noe jeg bør vite angående bytting av disse delene? Synes å kunne huske at folk har fått problemer med harddisken etter de har fått nye hovedkort eller prosessorer. Er det noe jeg burde vite på forhånd? Bør jeg ta backup av det jeg har på hardisken før jeg bytter det ut?

Går forøvrig fra S939 til AM2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er ikke riktig at man må installere OS/Programvare pånytt ved oppgradering av hk, cpu, ram..etc.

Jeg gjør dette stadig vekk og det går (nesten) alltid "knirkefritt".

Ideelt sett, og for visse typer "oppgraderinger" *må* man reinstallere.

Kan opplyse om at jeg nylig oppgraderte ett AMD system fra MSI K8N Neo2 - S939 - nForce4 til Gigabyte MA69G-S3H - AM2 - AMD690G.

Som "vanlig" boot'et dette rett opp, og så var det å installere drivere (PnP mer eller mindre).

PS.

Har også oppgradert fra helt ulike chipset fra Intel til AMD og vice versa på samme WinXP installasjon (HD).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er sjeldent man det, men jeg vil alikevel anbefale å reinnstalere XP\Vista på nytt.

Av og til når man bytter hovedkort kan det bli ustabilt, funksjoner på hovedkortet fungerer ikke, det blir "treigt" og "laggy" osv osv.

Du kan jo bare prøve med den gamle innstalasjonen, opplever du en av symptomene ovenfor eller lignende kan du jo bare formatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...