edahl Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hei! Jeg har en NextGentel 20mb-linje inn i leiligheten som deles av X antall maskiner. Over StarCraft på Battle.net kan jeg kun spille 1v1, og jeg kan ikke hoste, selv etter Firmware-flash. Dette er irriterende, da StarCraft er et spill jeg bruker mye tid på. Vet ikke med Company of Heroes, men bruker minst like mye tid på dette, og vil gjerne kunne spille også dette, fra og med fler maskiner samtidig. Jeg skjønner hvorfor dette ville være et problem, da det er samme IP, men jeg har hørt om historier fra folk som gjør dette uten problemer med så mange som 8 spillere på samme linje. Det jeg lurte på var om noen hadde forslag til ruter uten slike tullefeil som min SpeedTouch 585 besitter (og er beryktet for). Selv ikke Hamachi fungerer som det jo seg hør og bør (men det kan være på siden av poenget, altså av andre grunner). Ruteren bør også være trådløs, og det bør tas med i beregningen at den skal være koblet sammen med en annen -- sannsynligvis tilsvarende -- ruter i naboleiligheten. De MÅ ikke være sammenkoblet om vi får til Internett-spilling på en skikkelig måte, men trådløs er et relativt must grunnet en rekke konsoller. Tar gladelig imot all hjelp, og forslag til ny ruter, samt oppsett. Prisen bør være spiselig, men er det eneste alternativet dyr, får vi vel bare ty til en litt dypere kronerulling her i huset. Mvh, Eivind Edit: Tror kanskje denne skal på hjemmenettverk, rå rapporterte den -- norman Endret 6. januar 2008 av norman Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Battlenet feilen du får er ikke pga. feil i Speedtouchen. Det er fordi du må NATe noen porter om du skal spille med mer enn èn på battle.net fra samme eksterne IP. Det finnes mange guider på det. For hamachi, slå av ruteren innebygde firewall. Den kan i noen tilfeller tulle litt i forbindelse med hamachi. Har selv Speedtouch, og har enda ikke funnet noe problem med den som ikke kan rettes med litt kunskap. Du vil i alle fall ikke fikse problemet med battle.net uansett hvor mange forskjellige rutere du kjøper, før du legger inn riktig NATing. -Stigma Lenke til kommentar
edahl Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg har lagt opp riktig NAT-ing, og har ikke firewall på i ruteren. Har en god del kunnskap, da jeg har drevet med data ja, evig, og har utdanning i det. Har også pratet med SC-spillere som jobber med nettverk proffesjonelt uten bedre svar enn at jeg må finne en ekstraruter som innersteledd, og koble meg til PPPoE over den. Har til gjengjeld også hørt om tilfeller med folk som ikke har noe problem med den. http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=455 Endret 7. januar 2008 av norman Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Flyttes til Hjemmenettverk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det kan være verd et forsøk å slå av SPI i routerens brannmur. Lenke til kommentar
edahl Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Det kan være verd et forsøk å slå av SPI i routerens brannmur. Hmmh, nope, brannmuren er av ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå