Gå til innhold

Handle fotoutstyr i Usa

Anbefalte innlegg

Hallo.

Vet dette er diskutert uttallige ganger før.

Har bare et kjapt spørsmål, om jeg skal bestille fra utlandet, la oss si B/H foto.

Det jeg er redd for er og få en drøss i pristillegg når dette kommer til Norge, er dette en risk jeg må ta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp

En seriøs butikk som B/H vil nok ikke sette ned verdien på pakken for deg. Du må nok belage deg på 25% merverdi avgift av hele beløpet (ja frakt blir også belastet med M.v.a.) og ca 100 lappen i fortollingsgebyr (varierer hvilket transportselskap du bruker (har hørt UPS tar opp mot 500 lappen(ubekreftet) for jobben).

Men nå har det seg slik at det er ganske mye å spare på enkelte ting, selv om du importerer 110% lovlig også da. Spesiellt store Tele-zoom objektiver er sykt mye billigere i statene enn her. Såpass mye at selv med 25% pålegg blir det flere store lapper billigere..

f.eks.

Nikon 80-200 f/2,8 i norge koster nærmere 10.000kr. Ferdig fortollet kan du bestille det fra BH for ca 6000kr (inkludert frakt). Takk for lav dollarkurs ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ok, da blir det og holde seg til Norge eller Ebay.

Om man handler på ebay, hvordan går man frem når man vil ha gjort så at man slipper toll i norge??

PS: unner ikke staten en dritt mer en de allerede får.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...