Gå til innhold

Gode fototrykkerier i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal begynne å ta større utskrifter og er på leting etter hvem som tar de beste utskriftene.

Jeg bruker JP til 20x30 som legges i mapper, men hos dem får jeg kun glossy papir.

Jeg har en mistanke om at utskriftene hos Fotovideo er så tynne at jeg kommer til å slite med å holde de rette, selv inne i rammer. Da jeg var der borte før jul så jeg på noen test bilder, og arkene var like tynne som copiark, men jeg glemte å spørre hvordan arkene de brukte når de solgte var. Jeg erpå utkikk etter matte utskrifter,noen dere kan anbefale?

30x40cm, 30x20cm, 40x50cm 50x60cm osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt rykter om at fotofagskolen (ligger på ila) printer bilder til salg, men jeg aner ingenting om prisen.

Selv har jeg best erfaring med foto olsen, de er vel kjøpt opp nå men yter fortsatt bra service (og mine matte svart-hvitt-bilder i 20*30 ble veldig bra). Selv om de ikke ligger i trondheim er det fullt mulig å bestille derfra, og du kan skrive inn kommentarer om hvordan du vil ha bildene. F.eks. kan du skrive om du ønsker beskjæring eller hvit kant hvis bildet har feil forhold, og du kan nevne at du ikke ønsker noen ekstra oppskarping eller fargejustering.

Både Japan photo, elkjøp og foto knudsen har klart å ruinere bildene mine; eksempelvis får jeg dem tilbake i vivid-farger og der 30% av bildet er croppet vekk, og typisk i 10x13cm selv om jeg bestilte 10x15cm. Alt tyder på at foto olsen faktisk tar et blikk på bildene, mens de andre bare kjører alt gjennom en maskin uten å se på resultatet..

Lenke til kommentar

Fram til nå ang crop har jeg vært problemet... tok noen små avik og da blir uskriftene fra JP feil. men fikk snakket med de, og nå vet jeg hvordan jeg skal gjøre det, så nå blir det lett... de har ruller på 20, 30, 40cm osv, og så lenge den ene siden er en avde, så blir legden bestemt ut ifra bildet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Heisann!

Jeg skal begynne å ta større utskrifter og er på leting etter hvem som tar de beste utskriftene.

Jeg bruker JP til 20x30 som legges i mapper, men hos dem får jeg kun glossy papir.

Jeg har en mistanke om at utskriftene hos Fotovideo er så tynne at jeg kommer til å slite med å holde de rette, selv inne i rammer. Da jeg var der borte før jul så jeg på noen test bilder, og arkene var like tynne som copiark, men jeg glemte å spørre hvordan arkene de brukte når de solgte var. Jeg erpå utkikk etter matte utskrifter,noen dere kan anbefale?

30x40cm, 30x20cm, 40x50cm 50x60cm osv...

Fotoimport. Sjekk www.fotoimport.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...