Gå til innhold

Hjelp Port Forwarding

Anbefalte innlegg

Hmm...mener jeg fikk til å sette en fast ip-adresse. Fikk da 192.168.1.5

Fulgte så denne guiden: <a href="http://www.portforward.com/english/routers...ion_Network.htm" target="_blank"><a href="http://www.portforward.com/english/routers...ion_Network.htm" target="_blank">http://www.portforward.com/english/routers...ion_Network.htm</a></a>

Satte inn den faste ip-adressen ovenfor. I guiden står det 192.168.0.5 etter at jeg satte inn ip-adressen. Dette godkjente ikke ruteren, satte inn "1", slik at det ble som ovenfornevnt. Nederst på guiden står det at jeg skal legge inn noe på "custom services" på ruteren, fatter ikke hva som menes med dette?! Så jeg aksepterte valgene i portforwarding reboota rutere og hele systemet. Får allikevel Nat 3 på PS3. Merkelig...

Må jeg endre til fast adresse andre steder på ruter menyen også? Ser at det på menyen i ruteren står 192.168.1.1 på LAN tcp/ip setup. Er dette feil? Ska stå tallet 5 til slutt kanskje?

Endret av Dec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

If you are forwarding a single port, enter that port number into the Translate To, Top Port Range and the Bottom Port Range boxes. If you are forwarding a range of ports, enter the lowest number of that range into the Translate To, Top Port Range box. Then enter the highest number of that range into the Bottom Port Range box. When you are finished, click the Add button.

Lenke til kommentar
Må jeg endre til fast adresse andre steder på ruter menyen også? Ser at det på menyen i ruteren står 192.168.1.1 på LAN tcp/ip setup. Er dette feil? Ska stå tallet 5 til slutt kanskje?

192.168.1.1 er adressen til routeren. Dette er helt greit som det er. (Man kan endre routerens adresse dersom man får konflikt med andre routere.)

Må takke deg for at du orker å fortsette å svare oss som ikke har peiling her...:)

Som sagt er den faste ip-adressen på min pc nå 192.168.05

På PS3 ser jeg at den har ip-adresse 192.168.02

Er det en feil der? Skal det være 192.168.05 på PS3 også..?

Endret av Dec
Lenke til kommentar
If you are forwarding a single port, enter that port number into the Translate To, Top Port Range and the Bottom Port Range boxes. If you are forwarding a range of ports, enter the lowest number of that range into the Translate To, Top Port Range box. Then enter the highest number of that range into the Bottom Port Range box. When you are finished, click the Add button.

Tror kanskje jeg skjønner nå...

Jeg skal bare legge inn port nummeret...

Men skal jeg bare legge inn port nummeret i alle feltene da?

Her er et bilde av menyen

speedtouch516v66ba7.jpg

Kilde: Portforward.com

Og hva er "Trigger?"

Lenke til kommentar
Som sagt er den faste ip-adressen på min pc nå 192.168.0.5

På PS3 ser jeg at den har ip-adresse 192.168.0.2

Er det en feil der? Skal det være 192.168.0.5 på PS3 også..?

Nei du må aldri ha to enheter med samme ipadresse på et LAN. Da blir det konflikt og routeren vet ikke hvor den skal sende data.

Bare husk at på portforwarding i routeren så må du åpne porter for PS3 til 192.168.0.2 og for PC til 192.168.0.5.

Lenke til kommentar

Skal du bare åpne en port så er det bare å fylle ut med den :)

Etter du har lagt inn porten og lagret så sjekk om porten virkelig er åpen!

Dette kan du gjøre ved å bruke can you see me når programmet ditt er aktivt.

Triggerfeltet behøver du ikke fylle ut. Triggerport er en 'modus' hvor en port kun er åpen en kort stund og du ønsker helt sikkert at porten skal være tilgjengelig så lenge programmet ditt kjøres.

Mere om port triggering:

Port triggering is really simple once you know what port forwarding is. Port Triggering is port forwarding with an on/off switch for the ports that have been forward. This on/off switch is turned on or off by data flowing out of a trigger port. A trigger port is a port just like any other. What makes it special is that when data flows out on this trigger port, the router opens up the ports specified as incoming ports. The incoming ports act just like ports that have been forwarded while the trigger port is in use. When the trigger port quits being used, the router waits a short time and then turns off the forwarding of the incoming ports.

Port Triggering is a little more secure than port forwarding, because the incoming ports are not open all the time. They are only open when a program is actively using the trigger port. While this is nice, it is also troublesome. What happens when you are trying to download a very large file? Well the software you have setup port triggering for may not keep sending data out of the trigger port. If it doesn't your router closes the incoming ports, and your download is interrupted.

Another thing to note, is that most port triggering setups do not require you to enter an internal ip address to forward the incoming ports to. This means that any computer on the network can use your port triggering setup. If two computers try to use the port triggering setup at the same time you will run into problems. The data your computer is trying to send or receive will become corrupted.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...