Gå til innhold

Erstatningsprogram for uGuru

Snuggis

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med oppsettet som dere ser i signaturen min.

Lurer på om det finnes et program som er gratis som jeg kan bruke til å lese av vifte hastigheter, CPU temperatur, system-temperatur, volt osv slik uGuru programmet gjør?

Hadde vært fint om noen visste om et og kanskje tilogmed la ut en link til nedlastning :)

- Snuggis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ville ha et program som leser temperatur på pc-en din, det gjør Speedfan, sannsynligvis.

Hos meg leser det temperatur på Core 1-4, begge HD-ene, HK, alle spenningsdata på HK, prosessorbruk, alle viftehastigheter, samt S.M.A.R.T-data på harddiskene. Til GPU bruker jeg RivaTuner sin måler.

Det holder ihvertfall for meg.

Edit: I motsetning til HWMonitor, som er en exe-fil, så innstalleres Speedfan, og leser derfor temperaturene konstant. :)

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Du ville ha et program som leser temperatur på pc-en din, det gjør Speedfan, sannsynligvis.

Hos meg leser det temperatur på Core 1-4, begge HD-ene, HK, alle spenningsdata på HK, prosessorbruk, alle viftehastigheter, samt S.M.A.R.T-data på harddiskene. Til GPU bruker jeg RivaTuner sin måler.

Det holder ihvertfall for meg.

Edit: I motsetning til HWMonitor, som er en exe-fil, så innstalleres Speedfan, og leser derfor temperaturene konstant. :)

Samme for meg hva det gjør hos deg(Ikke sarkastisk ment eller noe :) ) Men hos meg så leser det ikke riktig og det leser ikke alt. Jeg får ikke opp hvor mange RPM viftene som er tilkoblet hovedkortet spinner på, får ikke opp riktig temperaturer og ei heller riktig volt. Hadde planer om å bruke Rivatuner, men får ikke disabled signed driverer enforcement, så får ikke klokka eller noe for øyeblikket :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Begge program er .exe-filer :)

Det er faktisk "penere"(bedre) at det ikke må installeres, men jeg er enig i at SpeedFan, gitt en kyndig bruker av programmet har mest nytte av SpeedFan (her kan jo alt konfigureres om man vil, lage egne navn på labels for temperaturer, vifter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...