Gå til innhold

C#: Trenger jeg mer enn VS2008Express for å programere?

Anbefalte innlegg

Som tittelen spør jeg; trenger jeg noe annet? Jeg skal snart starte opp så smått, og tenkte meg å lage noen småprosjekter. ser for meg at jeg lager f.eks. et sudoku spill, kanskje tetris eller supaplex. eller kanskje noe så enkelt som bondesjakk...

"Problemet" er at jeg reiser på jobb, og har der mye fritid. dette er på en båt med en linje som tilsvarer isdn, så derfor er det greit å ha alt det jeg trenger klart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må ha bok :) Skal se hva jeg finner til deg :)

Det hadde vært ypperlig ;) Kom forøvrig over C# for dummies, og kikket litt på den, og det virket til å være en ok start. men hadde vært gøy å hatt en skikkelig tutorial bible eller noe sånt...

jeg fant denne boken http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....oduktId=1741096, selv om den er beregnet for VS2005Express, så er det vel ikke mye forskjell på den og 2008?

Finner egentlig ikke noen bøker for VS2008E, og heller ingen anbefalinger... men denne boken er på 460 sider og koster 240,-

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har enda ikke bestemt meg for bok, men lurte på et par småting. Er det kanskje bedre å gå for Visual C# '05 Express? Er ikke så mange bøker å finne for '08, selv om forskjellene kanskje er en del mindre.

Har også lurt på å gå videre på XNA, som visstnok skal være genialt til å kode spill i, som forøvrig også kan brukes på xbox.

Lenke til kommentar
Har enda ikke bestemt meg for bok, men lurte på et par småting. Er det kanskje bedre å gå for Visual C# '05 Express? Er ikke så mange bøker å finne for '08, selv om forskjellene kanskje er en del mindre.

Nei. Det du lærer i 2005 bøkene har du like mye bruk for i 2008.

Lenke til kommentar

2008 er 2005 med flere leketøy, hvis du lærer deg 2005 har du ikke noen problemer med 2008, og omvendt.

C# 2.0 kode lar seg kompilere i C# 3.0, men ikke nødvendigvis omvendt.

Gå for 2008, det gjør ikke noe om du leser en 2005 bok, for da kan du heller bare flytte over på 2008 ting hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
jeg har hatt litt problemer med å vende meg til å bruke grafiske verktøy når jeg skal programmere så jeg bruker stort sett Notepad eller lignende.

dett eblir kanskje litt off topic men noen som vet om bøker som går på å lage C#-kode?

Det er ikke sååå off-topic.

Når det gjelder bøker, så kan jeg dessverre ikke anbefale noe, fordi jeg ikke har lest noen bok om C#....

Men du burde bruke Visual Studio, det blir enklere for deg å lære språket og .NET Framework på grunn av code-completion (IntelliSense er genialt) og innebygget dokumentasjon. Du vil etterhvert bli like forelsket i Visual Studio som jeg er :love:

Du kan også velge å ikke bruke Form Designeren i Visual Studio hvis du foretrekker det, men den sparer deg for LATTERLIG mye tid, å lage et UI uten er mildt sagt kranglete (ikke så mye lettere med XAML heller) WYSIWYG er en fordel her med tanke på plassering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...