Gjest member-63169 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei. Tenker på å kjøpe en forsterker som bare har balanserte innganger. TRS og XLR. Problemet er at jeg ikke har balansert lydkilde. Har prøvd før å koble sammen slikt utstyr, men opplever alltid brumming i høyttalerene, er vel ett jordingsproblem (noe som jeg ikke skjønner hvordan oppstår). Kan dette fikses på noen måte eller bør jeg kjøpe en annen forsterker? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hvis du kjører ubalansert inn på balansert må du koble slik: eller slik: (Red.: Svart = jord, rød = hot / + , blå = cold / - ) Ellers må du ikke legge kabelen nær fortrinnsvis nettkabler og ting med sterke magnetfelt, dette skaper brumming. Endret 7. januar 2008 av .Marcus Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 koblet slik. tror kansje litt på støyteorien din. får prøvr det ut. men blir en sånn setup mindre tolerant for støy enn rca til rca? brummer ganske mye. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Skulle vel ikke bli mindre tolerant enn ubalansert-ubalansert, men jeg er ikke sikker på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå