Ole Goggen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei! Har i lengre tid nå vurdert å kjøpe meg en ny lcd tv på nettet. Vi sitter jo i utgangspunktet med nesten de samme rettighetene så vidt jeg forstår ved internettkjøp som ved et vanlig kjøp i butikk, men finnes det noen virkelige negative sider ved å handle lcd på nettet? Er jo ikke bare bare å sende en lcd på 25-30kg i posten tilbake til f.eks. Netshop på service, selv om det kanskje er verdt det når enkelte tver koster 3-5 tusen mindre på nett en i butikk. Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei! Har i lengre tid nå vurdert å kjøpe meg en ny lcd tv på nettet. Vi sitter jo i utgangspunktet med nesten de samme rettighetene så vidt jeg forstår ved internettkjøp som ved et vanlig kjøp i butikk, men finnes det noen virkelige negative sider ved å handle lcd på nettet? Er jo ikke bare bare å sende en lcd på 25-30kg i posten tilbake til f.eks. Netshop på service, selv om det kanskje er verdt det når enkelte tver koster 3-5 tusen mindre på nett en i butikk. Takk for tilbakemelding Jeg ville valgt nettet pga to grunner: 1: Billigere 2: 14 dagers returrett om du blir misfornøyd med varen Og om du må sende inn varene pga garani/reklamasjon, så skal transport av varene ikke påkostes deg. . Men jeg ville holdt meg unna Netshop da. De vil sikkert presse deg til å betale transporten, og de vil mulig prøve å si at denne feil går ikke på garanti, eller at f.eks det kun er 2 års reklamason på varen. Så ofte kan en litt dyrere nettbutikk lønne seg i lengden. Dette var mitt råd bare, men du må velge selv. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hei! Har i lengre tid nå vurdert å kjøpe meg en ny lcd tv på nettet. Vi sitter jo i utgangspunktet med nesten de samme rettighetene så vidt jeg forstår ved internettkjøp som ved et vanlig kjøp i butikk, men finnes det noen virkelige negative sider ved å handle lcd på nettet? Er jo ikke bare bare å sende en lcd på 25-30kg i posten tilbake til f.eks. Netshop på service, selv om det kanskje er verdt det når enkelte tver koster 3-5 tusen mindre på nett en i butikk. Takk for tilbakemelding Du har ikke de samme rettighetene når det kommer til retur! Har du kjøpt en vare over disk så kan du ikke uten videre retunere den hvis du skulle være misfornøyd. Det er noen som tror man kan retunere etter 10-30 dager, men dette er ikke tilfelle. Sånn sett lønner nettet seg... Da kan du teste tv-en hjemme i din egen stue for så og retunere om du ikke skulle være fornøyd. Å se tv-en i butikken er ikke akkurat fullverdig... Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Du har ikke de samme rettighetene når det kommer til retur! Har du kjøpt en vare over disk så kan du ikke uten videre retunere den hvis du skulle være misfornøyd. Det er noen som tror man kan retunere etter 10-30 dager, men dette er ikke tilfelle. Sånn sett lønner nettet seg... Da kan du teste tv-en hjemme i din egen stue for så og retunere om du ikke skulle være fornøyd. Å se tv-en i butikken er ikke akkurat fullverdig... Angrerettloven gjelder da også butikksalg? Mener man har 14 dagers returrett uansett, eller mer dersom dette ikke opplyses fra selgers side. Dette forutsetter selvsagt at varen leveres tilbake i samme stand man fikk den levert, men skulle tro det går greit å pakke ut TVn, koble den opp og teste den en dag eller to. Det kan man uansett spørre om på forhånd så går det nok greit... Men er vel gjerne billigere å handle på nett, men finner du til (nesten) samme pris i butikk ville jeg heller handlet der Endret 7. januar 2008 av MetalJens Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) hele poenget med angreretten er å beskytte forbrukere mot impulskjøp! Derfor gjelder angreretten kun ved kjøp som ikke foregår over et fast utalgssted(f.eks: Internett, telefon, på døra, postordre, marked). Angreretten gjelder altså ikke ved kjøp i vanlige butikker, med mindre man får det eksklusivt i akkurat den butikken, som Elkjøp. Angreretten gjelder 14 dager om angrerettsskjema fulgte med vare, 3 måneder om kunde kun ble informert om retten, og ett år om kunden ikke ble fortalt om den i det hele tatt... Hadde nettopp om dette på skolen Endret 7. januar 2008 av madsc90 Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Angrerettloven gjelder da også butikksalg? Nei. Lenke til kommentar
Ole Goggen Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Takk for alle svar så langt. Syntes dette var et interessant spørsmål siden jeg ikke kunne finne at det har blitt diskutert så mye rundt på forumet her (ikke at jeg brukte mye veldig tid på å søke rundt). Mister man i det heletatt noen rettigheter ved å handle på nettet, eller er det rett å slett ingen andre negative sider ved det enn at reklamasjoner etc. kan ta lengre tid? Avhengig da selvfølgelig av serviceavdelingen til nettbutikken du hanlder hos. Noen som har gode erfaringer ved noen spesielle nettbutikker når det gjelder kjøp av lcd tv, eventuelle negative erfaringer? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har ikke kjøpt TV på nettet før, men jeg vet at frakt hos Amentio alltid koster 125kr, som er veldig billig for TVer, hvertfall... da får du den også på døra!(tror jeg ) Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noen som har gode erfaringer ved noen spesielle nettbutikker når det gjelder kjøp av lcd tv, eventuelle negative erfaringer? Sjekk butikkguiden (se lenke øverst på siden), men les kommentarene. De fleste av 6-erene kommer fordi folk er fornøyd så lenge de har fått varen innen rimelig tid, det er når man må returnere noe at butikkene blir vrange. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noter deg hvilken skjerm du skal kanskje kjøpe. Stikk til Elkjøp og se på de der. Ser ekstremt store forskjeller på TV'ene nede på elkjøp i hvordan de behandler analoge signaler. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kan legge til at jeg bestillte en TV hos Amentio, men ombestemte meg i siste liten og kanselerte orderen, men da hadde jeg allerede forhåndsbetalt. Å få tilbake pengene gikk smertefritt, dog litt sent... 3 virkedager eller noe... Ellers synes jeg butikken i seg selv virker skikkelig. Altså bra gjennomført og ikke noe lureri. F.eks så ser man alle kostnader allerede i handlekurven, og man slipper å lage brukernavn og logge inn, som ved flere andre konkurenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå