christofferv Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hei hei, siden jeg fikk litt slakt på sist bilde, bestemte jeg meg for å prøve igjen i dag. Kameraet er eit Beirax fram 1955, som jeg fikk i julegave av bestefaren min. Jeg fikk kameraet, blitz (med lyspærer), film til kameraet og originale vesker til både blitz og kamera. Hørte litt på kritikken fra forrige, og har prøvd å fått frem all skrift og logoer som er på denne siden av kameraet. Bilde (oppdatert): Større versjon ligger på http://www.flickr.com/christofferv Håper på positiv og konstruktiv kritikk! Christoffer M. Valland Endret 6. januar 2008 av cv-trial Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Selve bildet skal jeg ikke kommentere så mye på. Jeg syns den biten av det ser bra ut. Dessverre blir det inntrykket ødelagt av relativt slett arbeid i photoshop. Både under og på sidene av kameraet har du ikke klart å viske ut alt av bakgrunnen, og jeg kan ikke for alt i verden skjønne hvorfor du ikke har gjort det skikkelig når du først var igang. Det ser nesten ut som om du har tatt det som er nærmest kameraet først, og så glemt å fjerne resten... Syns det ødelegger en del. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Selve bildet skal jeg ikke kommentere så mye på. Jeg syns den biten av det ser bra ut. Dessverre blir det inntrykket ødelagt av relativt slett arbeid i photoshop. Både under og på sidene av kameraet har du ikke klart å viske ut alt av bakgrunnen, og jeg kan ikke for alt i verden skjønne hvorfor du ikke har gjort det skikkelig når du først var igang. Det ser nesten ut som om du har tatt det som er nærmest kameraet først, og så glemt å fjerne resten... Syns det ødelegger en del. Mvh, Beej80 Hahaha.. Shit.. Nei, jeg sitter på en bærbar pc, skolepc, drittpc, jeg ser dessverre ikke detaljene så godt som jeg gjør på den stasjonære PC-en.. Men når jeg vipper pc'skjermen ganske mye oppover, så ser jeg feltene VELDIG GODT! Jeg skal fikse de feltene, og laste opp på nytt! Da er det fikset, jeg kan ikke love 100% enda siden jeg fortsatt sitter på den bærbare PC-en, men jeg håper det ble bra! Og håper på mer konstruktiv kritikk! Endret 6. januar 2008 av cv-trial Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg syns det ble litt for hardt lys her. Mye reflekser, harde skygger. Vil en softboks fikse problemet kanskje? Hva med å prøve ut low-key, altså mørkt bakgrunn? Med et slikt mørkt motiv og utbrent bakgrunn ser det ut som om det er klipp/lim Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Skjønner poenget ditt. Det er litt vanskelig med svart bakgrunn JA:P Men remember, I'm a newbie Skal komme sterkere tilbake når eg får bedre utstyr, bakgrunnen på dette bildet er baksida av en A2 plakat, lyskilde er en lite sterk stålampe og ein Sigma blitz! Kan alltids prøve å få tak i noe svart til bakgrunnen ja. Takker for kommentarer så langt, og håper på flere! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er ikke enkelt, hater selv bilder med bakrunn som dette, derfor jeg er natur-kar Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Det er ikke enkelt, hater selv bilder med bakrunn som dette, derfor jeg er natur-kar Er vel i utgangspunktet "natur/sport" kar jeg også, men med feber, sår hals og hodeverk så er det ikkje så lurt å gå ut i minusgrader for å fotografere natur hehe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er ikke enkelt, hater selv bilder med bakrunn som dette, derfor jeg er natur-kar Er vel i utgangspunktet "natur/sport" kar jeg også, men med feber, sår hals og hodeverk så er det ikkje så lurt å gå ut i minusgrader for å fotografere natur hehe Hmm, med skole til 3 om dagene er det ikke mye lys tilgjengelig uansett hos meg...lenge siden sist fotoshoot. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Da ser det ut som du har fikset det meste jeg påpekte i første posten min Jeg er dog litt usikker på hva det jeg ser mellom remmen på kameraet og kameraet på høyre side... Er det mer bakgrunn som skulle vært borte ? For å gå på selve bilde ditt: -Gjenskinnet på den fremste metallringen (fokusring ?) på kameraet syns jeg er for skarpt, (rett under den røde V'en). Smådetaljer forsvinner litt i lyset der. Dette kan du muligens unngå ved å få lys på kameraet fra en annen vinkel. -Gjenskinnet på den svarte delen innenfor ringen (fokusringen?) nede til venstre (ELUD***) gjør det direkte vanskelig å se hva som står der... Dette tror jeg du kan gjøre litt bedre. -Skygger på 'belglokket' (Ja, jeg vet jeg bare finner på ord etterhvert, men hva pokker skal jeg kalle det ? ) fra metallstagene som går fast i belgen. Disse kan fjernes ved mer lys fra høyre... De er ikke direkte skjemmende, men det er da en liten ting å ha i tankene Men alikevel mener jeg du har kommet relativt bra ut av det, som jeg også påpekte i første innlegg. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Da ser det ut som du har fikset det meste jeg påpekte i første posten min 1.Jeg er dog litt usikker på hva det jeg ser mellom remmen på kameraet og kameraet på høyre side... Er det mer bakgrunn som skulle vært borte ? For å gå på selve bilde ditt: 2.-Gjenskinnet på den fremste metallringen (fokusring ?) på kameraet syns jeg er for skarpt, (rett under den røde V'en). Smådetaljer forsvinner litt i lyset der. Dette kan du muligens unngå ved å få lys på kameraet fra en annen vinkel. 3.-Gjenskinnet på den svarte delen innenfor ringen (fokusringen?) nede til venstre (ELUD***) gjør det direkte vanskelig å se hva som står der... Dette tror jeg du kan gjøre litt bedre. Men alikevel mener jeg du har kommet relativt bra ut av det, som jeg også påpekte i første innlegg. Mvh, Beej80 Skjønner hva du er ute etter her. 1. Det er skygge fra reima som er der ute til høgre (visste ikke om jeg skulle ta vekk eller bare la være der) 2. Jeg bruker bare vanlig stå-lampe, og blitz, så det lyset er umulig å kontrollere, men har vurdert softbox, da er meste parten av det problemet borte! 3. Samme som 2. Takker for en del idèer på hva jeg kan forbedre til senere produktfoto! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå