Myrull Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Dette er vel ikke hardware relatert, men håper noen vil svare uansett.. Husker for lang tid tilbake så var dette viruset ute, som gjør at man får opp melding om at systemet avslutter om 60 sekunder, så teller det ned og maskina restarter. Hadde dette for lang tid siden og ble kvitt det, men har nå fått det igjen, og husker ikke hvordan jeg ble kvitt det.. Noen som husker? Takknemlig for alle svar! Endret 6. januar 2008 av Myrull Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 wohoo msblast, brings me back for å skru av den nedtellingen kan du bare gå til startmenyen - kjør - skriv inn shutdown -a og klikk Ok, virus filen ligger i C:\windows\system32 tror faktisk den heter msblast eller blast eller noe .dll bare å slette den, vil forresten anbefale deg å installere et antivirusprogram, så slipper du sånnt som dette Lenke til kommentar
Myrull Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 wohoo msblast, brings me back for å skru av den nedtellingen kan du bare gå til startmenyen - kjør - skriv inn shutdown -a og klikk Ok, virus filen ligger i C:\windows\system32 tror faktisk den heter msblast eller blast eller noe .dll bare å slette den, vil forresten anbefale deg å installere et antivirusprogram, så slipper du sånnt som dette Jeg har AVG ... men det har kommet uansett. Så og si alltid når jeg fyrer opp firefox etter en oppstart, så kommer virusvarsel ...system32\.exe trykker da "Heal" og den er sucsessfully healed.... også kommer den nedtellinga... det skjer av og til med en gang, av og til etter laang tid... Men den viruswarningen kommer opp etter hver reebot når jeg fyrer firefox.. Finner ikke noen lignende fil som du nevner i system32 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 husket litt feil, navneter et av disse: MSBLAST.EXE PENIS32.EXE TEEKIDS.EXE MSPATCH.EXE MSLAUGH.EXE ENBIEI.EXE du må avslutte prosessen i taskmanager før du sletter den fra system32 Lenke til kommentar
Myrull Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 husket litt feil, navneter et av disse: MSBLAST.EXE PENIS32.EXE TEEKIDS.EXE MSPATCH.EXE MSLAUGH.EXE ENBIEI.EXE du må avslutte prosessen i taskmanager før du sletter den fra system32 Ok, har avsluttet prosessen i taskmanager, men finner ingen av de filene du nevner... merkelig... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 hva var navnet på prosessen du avsluttet i taskmanager da? det er den du skal slette, du må bare være 100% på at det er den riktige Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Post en hjt-logg. http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ckthis/download Lenke til kommentar
Myrull Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 hva var navnet på prosessen du avsluttet i taskmanager da? det er den du skal slette, du må bare være 100% på at det er den riktige Oi, haha... min feil... jeg tolket det som at jeg skrev "shutdown -a" var det du mente med å avslutte prosessen. Men i task manager ja såklart.... hehe, så en av dem filnavnene du nevner skal være listet i taskmanager? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hijack this logger er en forbannelse! De ødelegger forum som en fornuftig måte å oppsøke informasjon på ettersom explorer.exe får like mye tilknytning til emnet som selve virusfilen. Om man må ta det steget å publisere en logg anbefaler jeg at det legges i en .txt fil som et vedlegg. Lenke til kommentar
Myrull Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Post den loggen du. Der er link til den, siden "radivx" ikke liker at jeg hadde posta loggen http://www.home.no/ostepopp/hijackthis.log Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ja det la noe grums der. Du bør oppdatere win,bruker sp1 fortsatt. Du får ikke med sikkerhetoppdateringer. Så dette bør fixes. Kjør igjennom lang versjon post de loggene det spørs om. Når du trenger hjelp til å få fjernet spyware eller bare sjekke Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kjør denne og installer SP2 Removal tool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå