Bruker-93156 Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Da vil den meget erfarne portrettfotografen vise sitt ypperste: Nikon D200 + Nikkor 50 f/1.8 50mm f/5.6 Lukker: Et sted mellom 1/80 og 1/250 Noen som føler for å slakte? Er mitt 1, 2, 3, 4, 5 portrettfoto, og trenger sårt litt konstruktiv kritikk. Ja den mangler litt luft på høyre side, fullt klar over det. Edit: På grunn av at: 1 stk BK: Hurt ikke holdte til å forklare at jeg ville ha bildekritikk på et bilde kalt Hurt, måtte jeg bytte til nåværende tittel. Idiotisk spør du meg. Tittlene ja Pokker da! Endret 6. januar 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Har nesten venta litt på bilde av deg.. Jeg har venta i spenning, og du svikter ikke.. Det er som du sier selv litt lite luft på venstre side (høgresida hennes), og siden munnen hans ser så trist ut som den gjør, så kunne eg godt tenkt meg at det var litt tårer i øyet hans. Ellers var bildet suverent. Du leverer hver gang! Christoffer M. Valland Endret 6. januar 2008 av cv-trial Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Takk, men jeg mener personlig at det mangler luft på vår høyre side, der det er lys. På venstresiden er det kuttet sliktmed vilje. Av ca 70 bilder fikk jeg 3 bilder hvor han ikke smilte (Prøvde å få fram trist uttrykk på alle bildene) så noen tårer er nok for mye å forlange Takk for tilliten, med 5 uker uten dere har jeg fått mye tid til foto, uten å utnyttet det noe, men noen bilder har det blitt. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Takk, men jeg mener personlig at det mangler luft på vår høyre side, der det er lys. På venstresiden er det kuttet sliktmed vilje. Hmm.. I see, men samtidig så syns jeg det blir litt "trangt" i mørket og! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Takk, men jeg mener personlig at det mangler luft på vår høyre side, der det er lys. På venstresiden er det kuttet sliktmed vilje. Hmm.. I see, men samtidig så syns jeg det blir litt "trangt" i mørket og! Skjønner... Og det er en han Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Sorry Fikset det nå. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) He-he... Bra Olsen! Tittelen altså...! Bildet var også fint. Litt flatt. Endret 6. januar 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Re Emnetittelen: Flink gutt! Hva bildet angår: Ikke så verst portrettbilde, men som du sier mangler det litt luft på sidene. Ikke mye, siden et slikt portrett som dette godt kan være litt trangt i utsnittet, men littegranne hadde gjort seg. Synes som andre har påpekt også at det er litt flatt. Hadde gjort seg om man trakk litt ekstra i kontrastspaken, men ellers greit nok. Ikke sikker på om jeg hadde gitt det noen tittel, forresten, og da kanskje ikke den fu har valgt ("Hurt"). Jeg synes det blir for opplagt og tydelig, og litt for mye rett i ansiktet på den som ser på bildet. Kunne godt ha beholdt litt av mysteriet og la leseren få jobben med tolkningen. Er ofte best å ikke la alt være for tydelig for leseren, siden bildet da mister mye av det som gjør det interessant. Ta en titt på Roland Barthes teorier om foto, spesielt hva han sier om punctum og studium. Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Syntes det var eg meget bra bilde, helt til jeg leste neddover og fant ut at det er en gutt. Da gikk det fra meget bra til bra for min del. Syntes kanskje selve "lei seg" ansiktet er litt for feminint og mister mye av sjarmen da jeg vet at det ikke er en jente som er "såret" (?). Høres sikkert dumt ut men det hadde den virkninga på meg. (Har forresten veldig vanskelig for å tro at det er en gutt enda jeg da men, så i mine øyne er bildet et bra bilde av ei jente som faktisk ser veldig såret ut!" Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Hehe, en annen jeg spurte om kritikk spurte om han hadde på seg mascara Da hadde jeg sagt at det var broren min. Men ja, ligger på morsiden å ha lange vipper, har det jeg og, men ligner ikke på noen jente jeg da, eller? (Bildet er tatt av en kompis på fest før jeg rekker å holde for Uansett, merkelig at det ble dårlige av at du så det var en gutt... Jajja, sent nå, skole snart....mangel på søvn.... Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Du kunne vel prøvd å fremstille han litt mer mannlig, kanskje ta det som et prosjekt. No offense, jeg mener ikke at han er kvinnelig i virkeligheten, men lyset fremhever lange øyevipper og andre feminine trekk. Øynene ble ok fremstilt, men er en del refleksjon av blitsen. Om jeg hadde hatt råd ville jeg kjøpt en ring blits, eller macro-ring, fordi det danner en kul halo-ring på øynene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Du kunne vel prøvd å fremstille han litt mer mannlig, kanskje ta det som et prosjekt. No offense, jeg mener ikke at han er kvinnelig i virkeligheten, men lyset fremhever lange øyevipper og andre feminine trekk. Øynene ble ok fremstilt, men er en del refleksjon av blitsen. Om jeg hadde hatt råd ville jeg kjøpt en ring blits, eller macro-ring, fordi det danner en kul halo-ring på øynene. Hehe, en gutt på 6 år skal vel ikke se så mandig ut? Men jeg hadde satt pris på om vi klarer å holde guttens kjønns-diskusjon utenfor tråden. Jeg har ikke noe mål om å få fram en såret gutt, men en såret person, om han ser ut som en jente så burde det ikke være noe problem å gi den samme kritikken ut ifra det, hva har egentlig kjønnet hans noe med saken å gjøre? Ang. blitsen: Kommer nok ikke til å gå til innkjøp av noen makroblits igjen, den forrige funket ikke godt nok til makro-foto, og jeg tar så sjeldent portrett at jeg da heller mekker noe med LED-lys om jeg absolutt på ha ring i øyet Kan være enig med refleksen, men på den versjonen den er fjernet ser det livløst ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå