leifhv Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har funnet ut at det er på tide å bytte ut min 12 or gamle CRT! Størrelse: 40 eller 42 Prisklasse: 10000 - 15000 Specs: -LCD -Minimum 2 HDMI men helst 3 -FullHD ingen must Bruksområder i prioritert rekkefølge: DVD TV (Digital kabel tenker jeg det blir etterhvert) PS3 (Spill og BD) PC (spill) Når det gjelder bildekvalitet er jeg mest opptatt av å unngå hakking,'tearing' og etterslep ved store bevegelser i bildet. Øvrige kvaliteter er selvsagt også viktig men bra sortnivå og kontrast hjelper ikke stort hvis bevegelser ikke er jevne imo. Så langt har jeg to alternativer: Alternativ 1: Sony KDL-40V3000 (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87010) Pris: ~14000,- Alternativ 2: Samsung LE40M86BD (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=78762) Pris: ~12000,- Samsungen er jo litt eldre men såvidt jeg skjønner fortsatt veldig populær og siden den er litt billigere vil jeg få råd til en PS3 også. Går ut fra at Sony'en har en del bedre bilde siden er er nyere og dyrere? Noen som har synspunkter på mine to alternativer evt. andre forslag? Noen gode alternativer i 10000,- segmentet? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 samsung gir mest for pengene... og jeg er ikke mye imponert over sony tver... m8 er en veldig god tv selv om den straks runder 1 år... personlig hadde jeg uten tvil tatt samsung Lenke til kommentar
leifhv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 samsung gir mest for pengene... og jeg er ikke mye imponert over sony tver... m8 er en veldig god tv selv om den straks runder 1 år... personlig hadde jeg uten tvil tatt samsung Leste på at annet forum at Samsung var dårlig på ting som panorering (dvs hakking ved horisontal kamera bevegelse)...eneste plassen jeg har sett det nevnt forsåvidt men er det noe i det? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 det har jeg ikke lagt merke til :S jobber jo med tver og slikt og har brukt mye tid på å sette opp og stille inn tver men har ikke sett dette på noen... eneste jeg ikke er helt for er 100HZ er ikke helt bra på flatskjerm enda... og spess er 100HZ bare crap i spill Lenke til kommentar
leifhv Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Takk! Noen som har forslag til gode alternativer til rundt 10000,-? (LCD, 40-42", HD-Ready)? Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Har alle bodd under en stein det siste året eller? Hvorfor LCD? Lenke til kommentar
leifhv Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Har alle bodd under en stein det siste året eller? Hvorfor LCD? Tja, jeg er ingen flat-tv ekspert men såvidt jeg har skjønt er ikke plasma så overlegen at kun de som har bodd under en stein velger LCD? Min grunner for å velge LCD er at: -Jeg ønsker å slippe å tenke på innbrenning -Skal bruke den til PC og PS3 (browser) -Har inntrykk av at en LCD tv er mere robust når det gjelder flytting? -Produsentene ser ut til å satse mest på LCD teknologien (uten at det nødvendigvis betyr at de synes LCD er best, men dog). Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 plasma kan ikke ligge under frakt men kan legges ned for å montere feks veggfeste lcd på over 32" må også fraktes stående plasma er best på tv/film og i mørke rom lcd er best på spill, data og har ingen problemer om det skulle være enten mørkt eller lyst i rommet... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 plasma kan ikke ligge under frakt men kan legges ned for å montere feks veggfeste lcd på over 32" må også fraktes stående plasma er best på tv/film og i mørke rom lcd er best på spill, data og har ingen problemer om det skulle være enten mørkt eller lyst i rommet... Er du sikker på at LCD over 32" må fraktes stående? I så fall burde du bedt om en oppdatering i sticky-guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569343 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 vel tenk deg en glassplate liggende og humpe i bagasjen... sier vel det meste men jeg vil anbefale at alle lcd fra maks 37" fraktes stående... kan legges man da må du kjøre forsiktig... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 de burde oppdatere punkt 14 også.. siden de fleste lcd tver i dag har mellom 8-12 MS Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Prisfall på 40W3000 (som er hakket bedre enn v-modellene). Prisguide.hardware.no Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Bestilte meg 40w3000 på torsdag. Det jeg har sett av denne matcher alt fra Samsung i samme prisklasse. Er generelt skeptisk til Sony, men denne tok meg litt med storm. V3000 har bare noen små forskjeller, å er en nesten like god Tv. En annen ting for disse er at de har innbygd digital tuner som visstnok skal gå overens med det nye bakkenettet, så du slipper den ekstra lille boksen til 1500. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Retter på meg selv. V-serien har ikke intern digital tuner. Forresten artikel om dette idag http://www.hardware.no/artikler/se_rikstv_...n_dekoder/47398 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 de burde oppdatere punkt 14 også.. siden de fleste lcd tver i dag har mellom 8-12 MS Feil, de har mellom 4 og 8ms. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Han sa jo de fleste Eller er 4ms vanlig for tiden? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Nei, 8ms er vanlig, 4ms er det kun enkelte tver som har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå