Gå til innhold

Overklokking av Q6600

Anbefalte innlegg

Skal overklokke Q6600 frå 2.4 ghz til 2.8 (berre for å starte med) Har aldri overklokka før så lurar på kva skal vere på dei forskjellige feltene som det står i BIOSEN (BIOSEN liger på denne som er ein Asus P5K Deluxe (min er ein Asus P5K) : http://www.overclock3d.net/reviews.php?/cp..._motherboard/4) Kan nokon hjelpe meg med kva som skal vere på dei forskjellige tinga? Resten av hardware specs er i signaturen

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har crusial PC6400 2 giga ram (2x 1 giga, Dual Channel)

Får snart 2 giga PCZ Platium eller noko (2x1 giga, Dual Channel)

er det god nok ram? eller er dei billige typer? :p

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Du kan begynne med å sette minnehastigheten til 800mhz og ikke auto, da skal den til en hver tid være dobbelt av hva FSB er. Så setter du mutiplier på manuell og 9x, så setter du FSB til 300.

Sett spread spectrum og sånt til disabled også.

Det bør egentlig holde i første omgang!

Lenke til kommentar
Du kan begynne med å sette minnehastigheten til 800mhz og ikke auto, da skal den til en hver tid være dobbelt av hva FSB er. Så setter du mutiplier på manuell og 9x, så setter du FSB til 300.

Sett spread spectrum og sånt til disabled også.

Det bør egentlig holde i første omgang!

Eg gjor som du sa, Tok først DRAM Freq. til 879 eller noko og ikkje auto (såg ikkje 800) så Tok eg på Manuel på Multiplayer men då skifta DRAM FREQ til 750, men eg såg no x9 Multiplayeren, etter det tok eg Ai OVERCLOCK tingsen til manuel og forandra til 300. Tok også dei 2 tinga med spectrum til Disabled. Og lagra og restarta, men då eg restarta og kom inn til windows vista (64), så fikk eg blå skjerm og etter 3 sek så slo pcen seg av. Eg forandra alt i biosen til AUTO igjen som det var og starta opp fint. Og skriver dette :p Nokon som veit korfor eg fikk blåskjerm?

Lenke til kommentar

Hm, jeg skrev noe veldig motsigende til deg da :p

Ta DRAM Freq til det dobbelte av din FSB, som da ville vært 600MHz.

Går dette bra kan du øke den senere, men det beste er å begynne med så få muligheter for feil som mulig.

Kanskje lurt å sette PCIe hastigheten til 100, når den står på Auto fra før. Hadde ikke gått bra hvis hovedkortet hadde funnet ut at det var morro å øke denne noe særlig, tror jeg ikke hadde gått så bra. :p

Jeg har en P5Kc selv da, forskjellen er at jeg har DDR3-støtte. BIOSen ser litt annerledes ut også, men skal inneholde det sammee. Tror du har gjort det meste riktig.. Prøv med å bare sette den opp litt da, ta 3 MHz FSB om gangen, og se om det går fint.

Du bør laste ned:

OCCT

Core Temp

SpeedFan

Da kan du overvåke temperaturer og med OCCT får du 100% load på CPUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...