Erling E. Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/12/361373.html Lenke til kommentar
salomo Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Er ikke det typisk... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 ARG; leste Det selv akkurat også tenkte på og poste men så, så jeg din post.. og nå skjønner jeg meg virkelig på Hobbysatanister, Brenn-I-Helvete !! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Arrgh.... Nå har jeg lyst til å benytte en mengde trønderske banne-ord, men skal la være En ting er sikkert; byråkratene liker å suge penger ifra folket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Send alt til deg som gave fra utlandet og slipp de ********** avgiftene og Posten som tjener grovt på dette med sine ***************** gebyrer Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Posten selv har jo gått inn for å heve grensa. Og fortolling har ikke Posten monopol på etter hva jeg har forstått. Det er vel heller knektene på Tinget som må få litt pepper. Lenke til kommentar
Kenshin Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Pokker! Dritt! Ja det er ikke posten som har skylden. Posten uttalte seg selv at grensen var alt for lav og at de ikke tjente penger på å behandle pakker med så lave verdier. Det var jo de som tok initiativ til å heve tollgrensen. Men jeg har funnet et firma som sender meg dvd`er tollfritt(maks 7 dvd`er pr ordre). www.dv-depot.com. Disse sender med DHL budservice og du har varene innen 2-3 dager(de sender fra Canada!).....de har desverre ikke spill der men viss dere finner andre firmaer som sender med DHL så gjelder kanskje de samme reglene der? Viss dere leser på dv-depot sin hjemmeside på forumet så er det masse norske kunder der som forteller leveringstidene og de har ikke betalt toll hittil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Kenshin: De DVD platene fra Canada er ikke alltid de samme som fra USA sone 1. Det er ofte et annerledes cover og mye kan skille fra hverandre på extra/bonus innholdet på platene. Jeg vet at ikke Posten har monopol men de tar uansett gebyr selvom du fortoller dette selv. Så lenge Posten håndterer forsendelsen så er de ikke å unnslippe Har sjekket de nye mulighetene på toll.no at du betaler toll/moms for varene over nettet men har ikke fått bekreftet fra Posten at disse vil komme rett hjem til din postkasse uten noen form for avgifter/gebyrer fra Posten sin side Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Alle nettbutikker må begynne å merke pakkene som Gift. DVDSoon.com (canada) er en dvd-sjappe som gjør det. Har bestilt masse der, pakkene har aldri blitt åpna hittil. Det KAN jo skje som stikkprøve, men sjansen for at akkurat min pakke blir åpnet av 100,000 er ikke særlig stor. Lenke til kommentar
Kenshin Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 DMPoWer: Ok! Venter ennå på leveransen min fra DVDSOON men bildene på websiden var de samme som ellers i USA. Det er anime det går på hos meg og jeg tror ikke det er så ofte en finner flere utgivelser av samme tittel når det gjelder sone 1 anime. Har bestilt to titler fra www.dv-depot.com nå så det skal bli spennende å se hvor raske de er Lenke til kommentar
Avale Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Er det noen her inne som er med å saksøke staten ? Hele saken er at bøker er momsfrie. Men er det egentlig noen forskjell på en bok av Ringenes herre og filmen ? Hvorfor skal folk som ikke orker lese boka svi for at filmene belegges med moms........ Mange filmer er jo basert på bøker så det burde være mulig å føre en sak på dette. Dessuten blir jo dataspill mer og mer interaktivt og lik en film..... Hvem er med ? :-) Dersom noen har tid til å føre en sak som denne blir han sikker belønnet i himmelen, eller iallefall av folk på hardware.no forumet..... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jaja, det var vel for mye forlangt å håpe på ett litt fornuftig vedtak i denne saken. Forstår ikke helt argumentet for å beholde den, forbrukerene vil ha opp grensa, posten vil ha opp grensa, skulle tro det var nok, men akk nei. AtW Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Er det noen her inne som er med å saksøke staten ? Hele saken er at bøker er momsfrie. Men er det egentlig noen forskjell på en bok av Ringenes herre og filmen ? Hvorfor skal folk som ikke orker lese boka svi for at filmene belegges med moms........ Mange filmer er jo basert på bøker så det burde være mulig å føre en sak på dette. Dessuten blir jo dataspill mer og mer interaktivt og lik en film..... Hvem er med ? :-) Dersom noen har tid til å føre en sak som denne blir han sikker belønnet i himmelen, eller iallefall av folk på hardware.no forumet..... Ser jeg noen sammenheng her? Nei! Det er en grunn til at bøker er billigere å importere. Det er fordi samfunnet er tjent med en godt utdannet befolkning. Tenkt på hvor mye dyrere skolebøkene kunne vært hvis det var dyrere å importere dem? Men nå har jeg hørt rykter om at momsfordelene når det gjelder bøker/blader skal bort også. Det blir jo fint, da får du det som du vil ikke sant? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jaja, det var vel for mye forlangt å håpe på ett litt fornuftig vedtak i denne saken. Forstår ikke helt argumentet for å beholde den, forbrukerene vil ha opp grensa, posten vil ha opp grensa, skulle tro det var nok, men akk nei. AtW Antakelig var det spill, film og musikkindustrien i Norge som klarte å stoppe dette med intens lobbyvirksomhet. Hvis tollgrensa hadde blitt satt ned måtte de jo nesten satt ned prisene sine for å kunne konkurere med prisene man har i utlandet, og det skulle jo tatt seg ut... Joachim Lenke til kommentar
Avale Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Er det noen her inne som er med å saksøke staten ? Hele saken er at bøker er momsfrie. Men er det egentlig noen forskjell på en bok av Ringenes herre og filmen ? Hvorfor skal folk som ikke orker lese boka svi for at filmene belegges med moms........ Mange filmer er jo basert på bøker så det burde være mulig å føre en sak på dette. Dessuten blir jo dataspill mer og mer interaktivt og lik en film..... Hvem er med ? :-) Dersom noen har tid til å føre en sak som denne blir han sikker belønnet i himmelen, eller iallefall av folk på hardware.no forumet..... Ser jeg noen sammenheng her? Nei! Det er en grunn til at bøker er billigere å importere. Det er fordi samfunnet er tjent med en godt utdannet befolkning. Tenkt på hvor mye dyrere skolebøkene kunne vært hvis det var dyrere å importere dem? Men nå har jeg hørt rykter om at momsfordelene når det gjelder bøker/blader skal bort også. Det blir jo fint, da får du det som du vil ikke sant? Ja det var akkurat det jeg ville, du tok meg der Lenke til kommentar
marw Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg bestiller alle dvd'ene mine fra www.play.com Frakt er inkludert i prisen. Pass på at det ikke overskriver 200 nok, og om du bestiller 10 og 10, vil de fortsatt sende de enkeltvis.. Har ikke fått noe feilsendelse/trøbbel enda. Sjekk ut siden, de har mange fine tilbud også (50-100nok) På collectors cit og andre som er over 200, er det nok lurere og bruke dv-depot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå