Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er fysikk 3.året?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis man skal velge matematikk 3. året, er det da "greit" å velge fysikk 3 året også? Eller er fysikk 3 året helt jævlig og vanskelig? (noe jeg regner med). Men hvis man har matematikk 3 året, vil fysikken henge mye sammen med matten?

Har matte og fysikk nå 2. året, og skal gå videre med matten, men vet ikke hva det blir til med fysikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kun fysikk og ikke matte det siste året. Egentlig helt bortkasta, siden man har mer bruk for matten senere!

Men, kan ikke si fysikk var så veldig hardt! Har noe med interesser å gjøre, men vil si det ikke var noe særlig vanskligere enn 2. året. Du får også ekstrapoeng (husker ikke hvor mye) hvis du fordyper deg i mer enn et fag, så det er jo bare bra å velge fysikk sånn sett så lenge du ikke får elendige karakterer eller stryker...

Lenke til kommentar

Eg personleg synes ikkje det er noko vanskeleg (får vel 5 i terminkarakter). Er berre å opparbeide gode arbeidsvanar.

Fysikk/Mattelæraren min sitt salgstriks for 3FY : "2FY er eit abstrakt fag, medan 3FY er meir rekning og ting".

Lenke til kommentar
Fysikk/Mattelæraren min sitt salgstriks for 3FY : "2FY er eit abstrakt fag, medan 3FY er meir rekning og ting".

No høyrde du nøyaktig ut som mi fysikklærarinne. Ho eiger max.

Selv om hu har ganske morsom dialekt til østlandet å være.

"Medan" er liksom det magiske ordet. Haha.

Tviler på at det er samme menneske det er snakk om, men hu sier faktisk det samme med andre ord. Hun sier at 3FY er mer regning.

Ontopic synes jeg fysikk i 3. klasse går veldig greit.

Mest fordi jeg synes det er utrolig spennende, antagelig... :)

Lenke til kommentar

Går selv 3FY, og har ikke merket store forandringer bortsett fra mer utdyping og regning. For min del er det i all fall ikke en stor økning i arbeidsmengde. Avhenger naturligvis også av læreren samt interessen for faget.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar

3FY var utrolig mye mer interessant enn 2FY i alle fall. Følte jeg lærte noe viktig og fikk en bedre forståelse av verden med 3FY.

Jeg tok 3FY parallelt med 2MX. Det fungerte helt greit det. Var noen ting man måtte lære seg på egen hånd. Det som kan være litt vanskelig med 3FY ift. 3MX er at man nok må være lur og trikse med formler for å komme frem til rett svar på en del oppgaver. Selv synes jeg bare det var gøy. Kunne sitte med kompliserte oppgaver i evigheter og regne. Likte spesielt godt når det var oppgaver som trakk inn formler fra flere emner. Eksempelvis oppgaver med magnetfelt, elektrisk felt, gravitet og relativisme. <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...