Hagr Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei! Jeg ser etter rolig avslappende musikk i en stressende hverdag. Med eller uten vokal. Gjerne "unplugged". Eneste kriterie altså er at musikken er rolig og avslappende Harald Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Sjekk ut denne tråden: Tips til deilig avslappende musikk? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar og bra link, men jeg ser etter noe enda mer avslappende. Noe ala Era f.eks. Er glad i Irsk og Gregoriansk (selv om det kanskje ikke finnes så mye Irsk innen sjangeren jeg leter etter) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Siste plata av Enya er typisk "sove" musikk http://youtube.com/watch?v=zoWcpafo1Zs Understrekar poenget mitt Endret 6. januar 2008 av aspic Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Er litt roligere på studioversjonen. Eller noen av disse sangene: Funeral for a Friend - History eller , eller Chicane - Offshore.Det er avslappende musikk for meg Endret 6. januar 2008 av ExiliuM Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Skjekk ut et band som heter "Iron & Wine"! Skikkelig god, avslappende musikk! Vokaler og akustisk gitar! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar og bra link, men jeg ser etter noe enda mer avslappende. Noe ala Era f.eks. Er glad i Irsk og Gregoriansk (selv om det kanskje ikke finnes så mye Irsk innen sjangeren jeg leter etter) Du kan jo alltids prøve Secret Garden Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Tusen takk for mange bra tips Mange bra tips her Hadde helt glemt Enya og Secret Garden. Så stresset er jeg Neida Fortsett å hagle på med tips Hadde greit å ha en del avslappende i tilfelle det skulle oppstå en nødsituasjon Fuel ble for skateboard og Chicane ble for hodepine for meg, men takk for forslag Iron&Wine ble litt for enkel musikk.. Jeg ønsker noe mer komplekst. Gjerne med et mer melankolsk lydbilde. Kan også legge til at jeg helst lytter til veldig dynamisk musikk. Ønsker heller ikke to like takter i en sang. Variasjon er ordet. Beklager hvis jeg er veldig kravstor her nå Endret 6. januar 2008 av Hagr Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Ser Chicane - Offshore er nevnt, men jeg ville heller prioritert Chicane - Saltwater. Teksten består også av eldgamle irske fraser, noe jeg tror du vil finne avslappende. Chicane - Time Of Your Life kan jo også nevnes. Min favoritt fra dems seneste album, "Somersault". Endret 6. januar 2008 av Dalh Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Litt definert rytme og litt for trance-preg, men nå begynner vi å nærme oss med stormskritt.. Hvertfall på klangbalansens side Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vet ikke helt om det er din type musikk (kansje litt lite varisjon), men sjekk ut :Of the Wand and the Moon, vakker neofolk fra Danmark: Myspace Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Mark Lanegan - Field Songs Hold your horses så kan jeg finne youtube links.... Ressurrection song (live dog, men men) http://www.youtube.com/watch?v=bHOuqZZXVyo Endret 6. januar 2008 av whatsofokkingever Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hva med: Energy 52 - Cafe Del Mar (Michael Woods Mix) Above & Beyond - Good For Me (Album Version) Endret 6. januar 2008 av Dalh Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 SIGUR RÓS kanskje? islandsk musikk staralfur: sikkert høyrt den før Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Cafe del mar og Good for me var bra, men der savner jeg litt kraft, massivitet og storhet, hvis du skjønner hva jeg mener Syns de lagde et veldig lite lydbilde sammenlignet med mine preferanser Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Sigur Ròs ble litt fløte, og Crepusculum ble som Cafe del mar og Good for me litt tamme og smale... Er veldig storforlangende nå, men MARK LANEGAN - Resurrection Song ble litt for jazzet syns jeg.. Også den med for lite lydbilde. Jeg ønsker musikk som kan ta tankene mine langt avgårde, og det krever store lydbilder.. Noe filmmusikk har fungert bra Endret 6. januar 2008 av Hagr Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Cafe del mar og Good for me var bra, men der savner jeg litt kraft, massivitet og storhet, hvis du skjønner hva jeg mener Syns de lagde et veldig lite lydbilde sammenlignet med mine preferanser Da kan du prøve å sjekke ut John Debney - Ressurection. Er blandt soundtracket til "Passion of the Christ". Endret 6. januar 2008 av Dalh Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Se filmen hos Youtube Rolig er det kanskje ikke, men det får tankene til å fly. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Likte ikke Sæglópur så godt.. John Debney - Ressurection var nærmere.. Nå begynner vi å snakke Helt perfekt var den derimot ikke. Noe hard for situasjonens bruk. Endret 6. januar 2008 av Hagr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg