Hansy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg er en borteboende student, og er ganske lei rask og "kjip" mat som spises hver dag, bruker som regel å lage meg mexicansk gryterett med kjøttdeig, eller en pakke med "Rett i panne" som inneholder pasta og kjøttboller,samt grønnsaker. Dette er de to tingene jeg kombinerer med, men er passelig lei disse to enkle matrettene. Vil helst ikke bruke sinnsykt mye penger, har ikke varmovn, men har 2 steikeplater tilgjengelig og en microbølgeovn. Innen kjøtt så liker jeg kun kjøttdeig, kjøttboller/kaker,kylling og pølser.Av grønnsaker og andre ting så spiser jeg det meste. Så er det noen som har tips til studentmat, og gjerne ting som er mulig å få tak i på den lokale matbutikken. MVH Hansy Endret 6. januar 2008 av Hansy Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Nå er jeg egentlig hverken fattig, eller student.. men, jeg er lat! Det hender jeg koker (brun) ris, også tar jeg en boks kalkun/kyllingskinke fra boks (samme format som bokskinken -som du også kan bruke), og skjærer de opp i terninger.. dynker det hele (hovedsakelig risen) med Soya Saus.. og gomler med gaffel! Ellers har du en egen kategori for mat her; https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=333 Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Enn tunfisk? Tunfisk, virker kanskje litt kjipt men det funker og det er grisebillig. Hva med stekt ris? Kylling/tunfisk, ris, ett egg, noen grønsaker. Kjapt og billig. Eller pølselapskaus. Carl Endret 6. januar 2008 av Carl M Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Taco er ufattelig godt, men er mye rot, og kan fort bli dyrt om man skal ha alle tilbehørene. Ellers, så høres ikke ris med kylling ille ut akkurat, skal prøves. Moderater: Venligst flytt denne til matforumet,er du snill Enn tunfisk? Tunfisk, virker kanskje litt kjipt men det funker og det er grisebillig. Hva med stekt ris? Kylling/tunfisk, ris, ett egg, noen grønsaker. Kjapt og billig. Eller pølselapskaus. Carl Glemte å fylle inn kylling, det er nå gjort! Er generelt ikke glad i fisk heller,så tunfisk går i samme katergori Lenke til kommentar
nettii Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 potetestappe med peppersaus(kjøttdeig vis du vil) potetstappe og mår/pølse nudla og wokblanding fiskebolla pannekake ostesnitzel og potetstappe fløtegratinet potet(og løvsteik vist du vil) løk å kjøttdeig å lag hamburger(du kan bruke skive som brød) trøndersodd å flattbrød alt dette er billige middaga, som smaka også veldig godt Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eller dra hjem til mor få hun til å laage masse mat. frys det ned. ENJOY! Må prøves selv:P Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 kjøp en pakke med egg.. så har du nok av alternativer,som eggerøre,omelett,speilegg Osv... Lenke til kommentar
Aces Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Får-i-kål uten får. Et kålhode koster vel 50øre på rimi. Hvis ikke kan du bake pizzaboller! Det lønner seg i pris å bake selv, og det må da gå ann å steke dem i mikron, hvis du har stekefunksjon på den. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 F.F.F.F.FJORDLAND Finnes ikke noe bedre Lenke til kommentar
Aces Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 F.F.F.F.FJORDLAND Finnes ikke noe bedre Blir ganske dyrt etterhvert, Fjordland er ikke akkurat billig i forhold til mengde mat. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Mye bra svar her, takker for dem, folkens! Har spist litt fjordland, og må i alle fall ha 2 pakker for å bli mett,altså,rundt 90-100,- pr. måltid. Kan bli dyrt i lengden. Men må prøve ut det som er her, mye som hørtes godt ut, ostesnitzler med dressing og ketchup er knallgodt Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Får-i-kål uten får. Et kålhode koster vel 50øre på rimi. Kanskje ikke så dumt Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Spaghetti er det mest hensiktsmessige: Rimelig billig og holder lenge! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) boks hakkede tomater, boks tunfisk i vann/olje, hakket løk, salt, pepper. stek alt i en gryte kok ris/pasta og gomle innpå. kjempegodt og billig. kan variere med løk, oliven osv. det meste funker Endret 7. januar 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
Lacket Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har et forslag, ta en pakke pasta, kok det du vil ha, imens kutt noen grønnsaker som du selv syns er godt, ha litt oliven olje i en stekepanne og surr grønnsakene. til slutt sleng oppi pastaen og fres det bare litt, til slutt kan du krydre little gran med salt og pepper. ganske billig og meget godt=) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Xp Fiskegrateng? Finnes på f.eks. coop obs og koster 12 kroner. Veier ca 400 gram, og er nok for meg. Hvis en ikke holder, er ikke 24 kroner så ekstremt dyrt heller for ey måltid. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Supper på pose, for eksempel tomatsuppe (m. makaroni) Tips: Lag hvitløks brød til å ha ved siden av. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg anbefaler en titt innom http://middagforen.no De har mye godt og oppgir pris og beregnet tid. Kos deg. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Nudler!!! FirstPrice nudlene er billige og er greit nok hvis du tar to pakker. 2kr for en pakke, altså 4kr for en liten middag, det er billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg