Gå til innhold

Mat for fattige studenter - tips?

Hansy

Anbefalte innlegg

Jeg er en borteboende student, og er ganske lei rask og "kjip" mat som spises hver dag, bruker som regel å lage meg mexicansk gryterett med kjøttdeig, eller en pakke med "Rett i panne" som inneholder pasta og kjøttboller,samt grønnsaker.

Dette er de to tingene jeg kombinerer med, men er passelig lei disse to enkle matrettene.

Vil helst ikke bruke sinnsykt mye penger, har ikke varmovn, men har 2 steikeplater tilgjengelig og en microbølgeovn.

Innen kjøtt så liker jeg kun kjøttdeig, kjøttboller/kaker,kylling og pølser.Av grønnsaker og andre ting så spiser jeg det meste.

Så er det noen som har tips til studentmat, og gjerne ting som er mulig å få tak i på den lokale matbutikken.

MVH

Hansy :D

Endret av Hansy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg egentlig hverken fattig, eller student.. men, jeg er lat! :blush:

Det hender jeg koker (brun) ris, også tar jeg en boks kalkun/kyllingskinke fra boks (samme format som bokskinken -som du også kan bruke), og skjærer de opp i terninger.. dynker det hele (hovedsakelig risen) med Soya Saus.. og gomler med gaffel! :)

Ellers har du en egen kategori for mat her; https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=333

Lenke til kommentar

Enn tunfisk?

Tunfisk, virker kanskje litt kjipt men det funker og det er grisebillig.

Hva med stekt ris? Kylling/tunfisk, ris, ett egg, noen grønsaker. Kjapt og billig.

Eller pølselapskaus.

Carl :)

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Taco er ufattelig godt, men er mye rot, og kan fort bli dyrt om man skal ha alle tilbehørene.

Ellers, så høres ikke ris med kylling ille ut akkurat, skal prøves.

Moderater: Venligst flytt denne til matforumet,er du snill :)

Enn tunfisk?

Tunfisk, virker kanskje litt kjipt men det funker og det er grisebillig.

Hva med stekt ris? Kylling/tunfisk, ris, ett egg, noen grønsaker. Kjapt og billig.

Eller pølselapskaus.

Carl :)

Glemte å fylle inn kylling, det er nå gjort!

Er generelt ikke glad i fisk heller,så tunfisk går i samme katergori :p

Lenke til kommentar

potetestappe med peppersaus(kjøttdeig vis du vil)

potetstappe og mår/pølse

nudla og wokblanding

fiskebolla

pannekake

ostesnitzel og potetstappe

fløtegratinet potet(og løvsteik vist du vil)

løk å kjøttdeig å lag hamburger(du kan bruke skive som brød)

trøndersodd å flattbrød

alt dette er billige middaga, som smaka også veldig godt :thumbup:

Lenke til kommentar

Får-i-kål uten får. Et kålhode koster vel 50øre på rimi. ;)

Hvis ikke kan du bake pizzaboller! Det lønner seg i pris å bake selv, og det må da gå ann å steke dem i mikron, hvis du har stekefunksjon på den.

Lenke til kommentar

Mye bra svar her, takker for dem, folkens! :D

Har spist litt fjordland, og må i alle fall ha 2 pakker for å bli mett,altså,rundt 90-100,- pr. måltid. Kan bli dyrt i lengden.

Men må prøve ut det som er her, mye som hørtes godt ut, ostesnitzler med dressing og ketchup er knallgodt :D

Lenke til kommentar

Jeg har et forslag, ta en pakke pasta, kok det du vil ha, imens kutt noen grønnsaker som du selv syns er godt, ha litt oliven olje i en stekepanne og surr grønnsakene. til slutt sleng oppi pastaen og fres det bare litt, til slutt kan du krydre little gran med salt og pepper. ganske billig og meget godt=)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...