Fromage Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har flyttet til en sokkelleilighet et stykke unna der jeg bodde før og sender med en litt større antenne signalene til denne leiligheten. Jeg tar inn signalet med en cantenna jeg har laget selv og får 54mbits linje. På den stasjonære jeg har i stua har jeg montert et usb trådløst nettverkskort som får signalet fra cantennaen. Spørsmålet er om hvordan jeg får sendt det trådløse signalet videre i leiligheten til f.eks den bærbare på kjøkkenet? Må jeg ha en nettverksbro mellom usbkortet og nettverkskortet på den stasjonære og så koble til en trådløs router som sender signalet videre? Eller må jeg ha en repeater? Bruker Jensen Airlink long range router i den andre enden. Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har flyttet til en sokkelleilighet et stykke unna der jeg bodde før og sender med en litt større antenne signalene til denne leiligheten. Jeg tar inn signalet med en cantenna jeg har laget selv og får 54mbits linje. På den stasjonære jeg har i stua har jeg montert et usb trådløst nettverkskort som får signalet fra cantennaen. Spørsmålet er om hvordan jeg får sendt det trådløse signalet videre i leiligheten til f.eks den bærbare på kjøkkenet? Må jeg ha en nettverksbro mellom usbkortet og nettverkskortet på den stasjonære og så koble til en trådløs router som sender signalet videre? Eller må jeg ha en repeater? Bruker Jensen Airlink long range router i den andre enden. Som jeg har forstått så kan det kanskje brukes en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274 Er det slik som en på erfaringer sier at: Den ene antennen sender og den andre mottar? Stemmer dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå