Gå til innhold

Xbox 360 eller Xbox360Elite

kentiver

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg Xbox nå, pga 2 grunner, GTA som kommer snart, og muligheten for å spille HD Filmer, derfor lurte jeg på om det er så store forskjellen på vanlig xbox360 til ca 2500,-, og Elite til nestn 4000,-? Bortsett fra at harddisken er 100gb større, trenger man egentlig noe særlig stor harddisk på den?

Blir 2500 + 1500 for hd spilleren, altså 4000,-, hvis ikke blir det jo 5500 for Elite, uten at jeg vet hva jeg trenger den til:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

større hdd, du får med hdmi kabel. Og det er en større sjanse for at du får Falcon, som ikke blir like varm.

Har selv Elite(byttet til meg på EBgames). Om jeg skulle kjøpt nå og hatt valget mellom Elite til 3900 og Premium til 2500, hadde valget vært enkelt. Det hadde blitt en premium.

Det kan være kjekt med stor hdd nå som du snart(?) kan laste ned filmer og tv-serier. Du kan også laste ned gamle xboxspill. dette tar jo litt plass, og du får ikke mer enn 13gb tilgjengelig med en Premium

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Pro med HDMIinngang er nok det beste alternativet for deg. Det blir jo bare Harddiscen og HDMI kabel som blir forskjellen og du trenger jo ikke harddiscen viss du bare skal spille og se filmer. En HDMI kabel får du jo til en liten sum mindre enn 1500 kan du jo si :p

Lenke til kommentar

Elite er for dyrt med tanke på at den eneste forskjellen er en 120 gb hdd..

Takke seg til Arcade og Media Streaming :love:

Heldigvis er Arcade også med Falcon chipset ^^

Så du "MÅ" ikke kjøpe en elite for å få dette

Endret av embrace_m3
Lenke til kommentar

Jeg har vanlig Xbox 360 uten HDMI,vurderer å selge den til Eb games eller noe sånt og kjøpe Elite pga HDMI, er det verdt det? Skal kjøpe en 42'' Full HD lcd tv på onsdag og ville det ikke vært bra med HDMI på konsollen da?

Lenke til kommentar
Elite er for dyrt med tanke på at den eneste forskjellen er en 120 gb hdd..

Takke seg til Arcade og Media Streaming :love:

Heldigvis er Arcade også med Falcon chipset ^^

Så du "MÅ" ikke kjøpe en elite for å få dette

Nettopp. Arcade koster bare 1995 hos spaceworld også. Og hvis man senere vil ha en 120gb harddisk, så blir det billigere å kjøpe løst enn å kjøpe Elite nå. Elite er en teit pakke og den er utdatert. MS burde droppe den.

Lenke til kommentar
Jeg har vanlig Xbox 360 uten HDMI,vurderer å selge den til Eb games eller noe sånt og kjøpe Elite pga HDMI, er det verdt det? Skal kjøpe en 42'' Full HD lcd tv på onsdag og ville det ikke vært bra med HDMI på konsollen da?

Alle 360 modeller har HDMI nå. Ser ikke noe poeng i å selge den, nesten ingen spill kjører 1080p uansett. De er 720p eller lavere så de vil se best ut i 720p. Så spillene vil faktisk se bedre ut på en vanlig 720p tv enn på en 1080p.

Hvis jeg var deg ville mye heller kjøpt en mye rimeligere tv.

Lenke til kommentar
Ok, så da burde jeg kjøpe den til 2500? For den har også HDMI?

Har en 46" HD tv, så kvaliteten på bildet er litt viktig;)

Ja, hvis det ikke er en gammel modell. Bare å se sjekke på pakken. Uansett så er det ikke store forskjellen mellom komponent og hdmi. Men greit å kjøpe en med hdmi for da vet man at det er en nyere modell.

Lenke til kommentar

Har enda angreretten på min Xbox Premium. Vurderes å bytte den enn mot en med HDMI og ny chip, men problemet er at da blir jeg uten Xboxen en viss tid. Men det er vel verdt det med tanke på at det vil bare koste meg frakt, og forhåpentligvis gir det meg en viss sikkerhet mot varme. Ville noen ha gjort det samme visst dem hadde mulighet?

Endret av TaWret
Lenke til kommentar
Har enda angreretten på min Xbox Premium. Vurderes å bytte den enn mot en med HDMI og ny chip, men problemet er at da blir jeg uten Xboxen en viss tid. Men det er vel verdt det med tanke på at det vil bare koste meg frakt, og forhåpentligvis gir det meg en viss sikkerhet mot varme. Ville noen ha gjort det samme visst dem hadde mulighet?

jeg ville byttet den inn igjen..

Lenke til kommentar

Trådstarter:

Ikke kjøp HD-DVD add-on. Om du valgte XBox 360 pga. av dette ville jeg vurdert PS3 igjen. HD-DVD tapte formatkrigen og Blu Ray kommer til å bli det gjelende formaten. Dette har PS3 innebygget. Men selvfølgelig, hvis du kjøper 360'en pga. Live og alle god-spilla så kjør på :) Men som sagt, dropp HD-DVD, det er bortkasta penger fra den dagen Warner Bros. gikk eksklusivt til Blu Ray.

Lenke til kommentar

min er produsert 21 09 2007.. enda er det 203W strømforsyning. Er under 30 dager siden jeg kjøpte den, kan jeg levere den tilbake selvom den er tatt opp? Har ikke så mye skills i kjøpsloven. Setter pris på all hjelp :)

Endret av wildkin
Lenke til kommentar
Trådstarter:

Ikke kjøp HD-DVD add-on. Om du valgte XBox 360 pga. av dette ville jeg vurdert PS3 igjen. HD-DVD tapte formatkrigen og Blu Ray kommer til å bli det gjelende formaten. Dette har PS3 innebygget. Men selvfølgelig, hvis du kjøper 360'en pga. Live og alle god-spilla så kjør på :) Men som sagt, dropp HD-DVD, det er bortkasta penger fra den dagen Warner Bros. gikk eksklusivt til Blu Ray.

Offtopic :Denne "krigen" er ennå ikke over, HD DVD har fortsatt Universal, Paramount og Dreamworks som slipper eksklusivt til HD DVD. Skulle nå også HD DVD tape så er det nå ikke slik at filmene vil slutte å virke. Med HD DVD så kan man også kjøpe billige filmer fra USA ettersom formatet er sonefritt(de fleste filmene koster rundt hundrelappen).

Ontopic : Kjøp den vanlige Premium/Pro pakken. Forskjellen mellom Pro og Elite er fargen pluss 120GB harddisk. Harddisken kan du kjøpe til i ettertid på Pro hvis du trenger den.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Offtopic :Denne "krigen" er ennå ikke over, HD DVD har fortsatt Universal, Paramount og Dreamworks som slipper eksklusivt til HD DVD. Skulle nå også HD DVD tape så er det nå ikke slik at filmene vil slutte å virke. Med HD DVD så kan man også kjøpe billige filmer fra USA ettersom formatet er sonefritt(de fleste filmene koster rundt hundrelappen).

Ontopic : Kjøp den vanlige Premium/Pro pakken. Forskjellen mellom Pro og Elite er fargen pluss 120GB harddisk. Harddisken kan du kjøpe til i ettertid på Pro hvis du trenger den.

Hvis de taper, noe de kommer til å gjøre, hva er da poenget med å kjøpe den da det ikke vil komme nyere utgivelser til den??

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Hvis de taper, noe de kommer til å gjøre, hva er da poenget med å kjøpe den da det ikke vil komme nyere utgivelser til den??

Dette blir nå fortsatt offtopic, men la oss nå si at det blir fullstendig produksjonsstopp av nye titler til HD DVD titler i morgen, noe som ikke skjer. Man vil fortsatt ha et utvalg av over 400 titler bare i USA, og et påstått antall av 1000 på verdensbasis.

Har man en 360 og en HD TV så er tusen lappen man betaler for en HD DVD spiller latterlig billig inngang inn i HD verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...