Gå til innhold

hvordan installere windows xp på en usb minne

Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig? Får det plass på en så liten minnepenn?

EDIT: Hadde du visst om den geniale siden Google før du hadde postet så hadde sluppet å poste denne tråden. Du får nok ikke installert Windows XP på en minnepenn, men du kan installere en liten "bit" av det på en minnepenn (til å redde filer fra en harddisk med korrupt OS osv.) Link hvis du ikke klarer å google det

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

ja, men hvis jeg kjøper en 8 gb minne så kan jeg installere windows xp på den , fordi windows xp tar ikke mer enn 3,5 gb minne :yes:

men jeg vet ikke egentlig hvordan jeg installerer den

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837
Jeg ville sagt at det er bare å prøve. Under installasjon så velger du riktig disk (USB-disken) og så prøver du. Virker det, så virker det. Virker det ikke, så virker det ikke. :thumbup:

windows xp setup finner usb flash disken, men når den kopierer alle filene etter format så restarter pc-en og da får jeg en meldig at det mangler en fil i diksen og kan ikke starte...jeg prøvde det flere ganger, men andre filer blir også borte.

så jeg kan ikke instalere windows på denne måten, men kankje det finnes andre måter

Lenke til kommentar

EDIT: Hadde du visst om den geniale siden Google før du hadde postet så hadde sluppet å poste denne tråden. Du får nok ikke installert Windows XP på en minnepenn, men du kan installere en liten "bit" av det på en minnepenn (til å redde filer fra en harddisk med korrupt OS osv.) Link hvis du ikke klarer å google det

Og hadde du klart å bruke google i stedet for å kjekke deg på forumet, så hadde du fått med deg at det får plass på en 4gb pen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

Og hadde du klart å bruke google i stedet for å kjekke deg på forumet, så hadde du fått med deg at det får plass på en 4gb pen. ;)

hehe :!:

men er det noen som kan si meg hvordan jeg får instalert på riktig måte??

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Et ord som du kan søke på er. WinPE.

Barts WinPE kan kjøres fra en cd-plate, så windows skal glatt på plass på en 4GB minnepenn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...