vestlia Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei! Vurderer nå å gå til innkjøp av digital tv, istedenfor å bruke den gamle antenna. Men har riks-tv senket prisene siden den var lansert, og har det kommet noen integrert opptaker i disse boksene enda? Har bare bruk for NRK og TV 2 kanalene, men tar gjerne TV Norge osv. om dette er med i prisen Noen som kunne hjulpet meg å finne noen alternativer? Evt. når kommer opptaker på disse boksene, om det ikke hr kommet enda? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) priser finner du her: http://rikstv.no/Kanalpakker/ alle nrk kanalene og tv2 er fritt tilgjengelig Endret 6. januar 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hei! Vurderer nå å gå til innkjøp av digital tv, istedenfor å bruke den gamle antenna. Men har riks-tv senket prisene siden den var lansert, og har det kommet noen integrert opptaker i disse boksene enda? Har bare bruk for NRK og TV 2 kanalene, men tar gjerne TV Norge osv. om dette er med i prisen Noen som kunne hjulpet meg å finne noen alternativer? Evt. når kommer opptaker på disse boksene, om det ikke hr kommet enda? Det har ikke vært noen senking av prisen på RiksTV abbonement siden de startet så vidt jeg vet. NRK kanalene og TV2 kan du motta med en Grundig dekoder til kr. 990 (uten årlige avgifter osv.). Skal du se flere kanaler må du abbonere på RiksPakken til kr. 189 pr. måned+etableringsgebyr. Da koster mottageren noen hundrelapper (kanskje helt ned i 1kr i noen butikker). Totalpris for mer enn NRK og TV2 (dvs. RiksPakken) er kr. 3387 første året i følge https://www.kw.rikstv.no/cw/pages/product____347.aspx (påfølgende år kr. 2988) Det er ingen godkjent boks med opptager for bakkenettet enda men det kommer nok. Den gamle antenna får du kanskje bruk for hvis den er en UHF antenne og du får inn TV2 analogt på antennen. Evt. så må du kjøpe og sette opp en ny antenne . http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Antenn...typer-antenner/ Endret 6. januar 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Opptaksbokser kommer utpå våren ca . Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ok, takker for svarene. Blir vel en dekoder med opptaker (når det kommer), så driter jeg bare i hele abbonement greia, så jeg bare betaler for boksen (og bare har NRK og TV 2). Får håpe opptakerboksen kommer tidlig utpå våren da Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg sendte mail til RiskTV i går, og fikk svar Takk for din henvendelse PVR mottakerene er forventet å komme denne måneden her. Med vennlig hilsen RiksTV AS La oss håpe det kommer da De sa jo at det skulle komme før jul... Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Og, PVR vil si med opptaker? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Og, PVR vil si med opptaker? PVR = Personal Video Recorder = Digitalmottaker med harddisk Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hehe, ok. Takker for svar Gleder meg til dette kommer, bare håper det ikke er alt for dyrt... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) noen som vet om disse PVR dekoderne kommer med "SuperTekst Tv" som rikstv kaller det? Supertekst-tv Tekst-tv som minner mer om internettsider enn vanlig tekst-tv. Her er det plass for mer informasjon, grafikk, bilder og korte lyd eller videosekvenser. Jeg sendte mail til RiskTV i går, og fikk svar sendte mail idag, og fikk et annet svar enn det du fikk Takk for din henvendelse Vi har ikke fått noen tidspunkt på når PVR mottakerene vil komme og hvilke funksjoner disse vil ha. Endret 15. januar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 sendte mail idag, og fikk et annet svar enn det du fikk Må si de har lite internkommunikasjon på det bygget... Skulle tro de hadde litt kontroll med leverandørene sine... Jaja... Jeg får vurdere parabol da. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hmm, jeg var bortom Expert i dag, og han fyren der så at riks tv med pvr skulle kommet til nyttår (som sagt tidligere i tråden), noe det ikke hadde gjort. Så han forventa det var rett rundt hjørnet Endret 21. februar 2008 av vestlia Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg står på mitt jeg, og sier april. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Ja, ok. Hørte også med canal digital i dag når de skulle få PVR, og hun jeg pratet med sa de skulle få det i løpet av første kvartal... Så Alastor, du har nok mest sannsynelig riktig Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Canal Digital sin HD-PVR er på vei nå fortløpende etter hva jeg kjenner til. For parabol iallefall. Kabel TV får i løpet av sommeren forhåpentligvis. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Så du har kanskje en foreløpig dato og pris? En vanlig dekoder koster jo oppimot 1000kr, så denne blir vel skyhøy i pris... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) 2990,- med bindingstid ser det ut til. Er på midtsiden i elkjøpavisen som gjelder fra neste uke, så ser ut som boksen er tilgjengelig . Endret 29. februar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Krisstuz Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Sendte mail til grundig og lurte på når dem kommer med PVR Tuner. Her er svaret. "Vi håper den er klar I Mai" Krisstuz Endret 2. mars 2008 av Krisstuz Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Hmm, enda godt at CD ikke benytter seg av Grundig da! Vurderte Riks TV, men driter nok i det nå... Lenke til kommentar
Krisstuz Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Venter til da jeg tenker jeg. Muligheten er jo å kjøpe rikstv med den billige grundig tuneren nå, og heller kjøpe den med harddisk da den kommer. Noen som kan tippe på hvor mye den kommer til å koste? 2000-2500kr??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå