Gå til innhold

Digital tv-tuner med opptaker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer nå å gå til innkjøp av digital tv, istedenfor å bruke den gamle antenna. Men har riks-tv senket prisene siden den var lansert, og har det kommet noen integrert opptaker i disse boksene enda?

Har bare bruk for NRK og TV 2 kanalene, men tar gjerne TV Norge osv. om dette er med i prisen ;)

Noen som kunne hjulpet meg å finne noen alternativer? Evt. når kommer opptaker på disse boksene, om det ikke hr kommet enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Vurderer nå å gå til innkjøp av digital tv, istedenfor å bruke den gamle antenna. Men har riks-tv senket prisene siden den var lansert, og har det kommet noen integrert opptaker i disse boksene enda?

Har bare bruk for NRK og TV 2 kanalene, men tar gjerne TV Norge osv. om dette er med i prisen ;)

Noen som kunne hjulpet meg å finne noen alternativer? Evt. når kommer opptaker på disse boksene, om det ikke hr kommet enda?

Det har ikke vært noen senking av prisen på RiksTV abbonement siden de startet så vidt jeg vet.

NRK kanalene og TV2 kan du motta med en Grundig dekoder til kr. 990 (uten årlige avgifter osv.). Skal du se flere kanaler må du abbonere på RiksPakken til kr. 189 pr. måned+etableringsgebyr. Da koster mottageren noen hundrelapper (kanskje helt ned i 1kr i noen butikker).

Totalpris for mer enn NRK og TV2 (dvs. RiksPakken) er kr. 3387 første året i følge https://www.kw.rikstv.no/cw/pages/product____347.aspx

(påfølgende år kr. 2988)

Det er ingen godkjent boks med opptager for bakkenettet enda men det kommer nok.

Den gamle antenna får du kanskje bruk for hvis den er en UHF antenne og du får inn

TV2 analogt på antennen. Evt. så må du kjøpe og sette opp en ny antenne .

http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Antenn...typer-antenner/

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

noen som vet om disse PVR dekoderne kommer med "SuperTekst Tv" som rikstv kaller det?

Supertekst-tv

Tekst-tv som minner mer om internettsider enn vanlig tekst-tv. Her er det plass for mer informasjon, grafikk, bilder og korte lyd eller videosekvenser.

Jeg sendte mail til RiskTV i går, og fikk svar

sendte mail idag, og fikk et annet svar enn det du fikk

Takk for din henvendelse Vi har ikke fått noen tidspunkt på når PVR mottakerene vil komme og hvilke funksjoner disse vil ha.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Venter til da jeg tenker jeg. Muligheten er jo å kjøpe rikstv med den billige grundig tuneren nå, og heller kjøpe den med harddisk da den kommer. Noen som kan tippe på hvor mye den kommer til å koste? 2000-2500kr???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...