Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

Leone Latte Alta Qualità er en italiensk sjokolade jeg kjøpte hos Hotel Havana på 'løkka, og det er kort og greit den verste melkesjokoladen jeg har smakt. Den er svært mild og har en mystisk voksaktig konsistens. Antakelig massive mengder ekstra kakaosmør her også. Smaker høgg og er altfor dyr, styr unna.

Du har ikke smakt First Price sin altså :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, forsåvidt, men det er for lenge siden til at jeg husker hva jeg mente om den, dermed kunne jeg ikke ta den med :)

 

Har et vagt minne om at den ikke var så ulik Bergene melk i konsistensen (litt kornete), men at den var mørkere på smak og litt "tørr".

La oss si det sånn, de med svake tenner bør holde seg unna First Price sin :p

Lenke til kommentar
Jeg har ikke turt å smake Melkedrøm med yoghurt og bringebær fordi jeg er utrolig skeptisk.

Den er digg. :D

 

Husker ikke hvordan SoHo smakte jeg, men kunne godt tenkt meg smake den igjen.

 

Har forresten bestilt meg fem eksemplarer av verdens diggeste sjokoladebar, Cadbury's Crunchie! :wee:

765px-crunchie_bar.jpg

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Tok en reprise på First Price melkesjokolade nylig, og ble positivt overraska. Langt fra så ille som man kanskje skulle tro. Jeg husket den ca. riktig, den minner mye om Bergene Melk, men litt hardere og enda mer kornete. Kunne nok ha trengt noen timer ekstra i conche-maskina. Smaken er etter min mening helt OK, jeg hadde i alle fall ikke noen problemer med å spise den. Store gode biter, og ingen erstatning av kakaofettet - definitivt et stort pluss i denne pris-/kvalitetsklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...