Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjokolade med 70% kakao inneholder jo hele 30% sukker, så litt søtt er det jo absolutt. Det er mye vane med i bildet også, er man vant til mørk sjokolade kan man godt oppfatte en mørk sjokolade som søt eller bitter, men om man spiser bare melkesjokolade vil mørk sjokolade vanskelig kunne kalles søt.

 

Ellers enig i at Freia Premium er kjipe greier. Det er utrolig synd at sjokoladen som selges i Norge er av så elendig kvalitet at Freia kan kalle noe sånt for "Premium", når det egentlig er smakløst bunnskrap av tredjerangs kakaobønner. Det er spiselig, men ikke godt.

Lenke til kommentar

Freia Premium med fiken og mandler er nok den første sjokoladen jeg sa at jeg ikke kunne spise, siden den smakte for jævlig. Så ille var den.

 

Ellers kan det nevne at jeg smakte tidenes verste sjokolade i Palestina. Var et kinderegg-kopi, med en sjokolade som nesten var seig som tyggegummi. Den ville ikke smelte i munnen og det føltes som å tygge på en fettbit.

Lenke til kommentar

Spennende nyhet - Nidar er ute med relanseringen «Bergene melk», en melkesjokolade med 30% kakao og ekte vanilje. Det er et flott utgangspunkt, men det holder ikke helt til mål. Sjokoladen er for søt, noe som er litt merkelig da den ikke har noe mindre kakao enn f.eks. Freia melkesjokolade, og den har en litt underlig konsistens. Littegrann kornete og tørr.

 

Jeg kommer til å kjøpe den igjen, om ikke annet for å støtte sjokolade med ekte vanilje, men den hadde tjent uhorvelig mye på å øke kakaoinnholdet litt (40% værsåsnill!), og fått en litt smoothere konsistens.

Lenke til kommentar
Ellers enig i at Freia Premium er kjipe greier. Det er utrolig synd at sjokoladen som selges i Norge er av så elendig kvalitet at Freia kan kalle noe sånt for "Premium", når det egentlig er smakløst bunnskrap av tredjerangs kakaobønner.

Det står kakaobønner av høyeste kvalitet på pakken. :hmm:

Lenke til kommentar
Ellers enig i at Freia Premium er kjipe greier. Det er utrolig synd at sjokoladen som selges i Norge er av så elendig kvalitet at Freia kan kalle noe sånt for "Premium", når det egentlig er smakløst bunnskrap av tredjerangs kakaobønner.

Det står kakaobønner av høyeste kvalitet på pakken. :hmm:

Og hva legger de i det? Mest sannsynlig forastero-bønner fra Ghana, landet der Freia får mesteparten av kakaoen sin fra. Mulig de bruker førstesortering av disse, men det er uansett ikke en spesielt velsmakende variant. Og om de virkelig bruker kvalitetsbønner i Premium så lurer jeg på hvordan de har behandlet dem, de har i alle fall ikke klart å få ut spesielt mye smak av dem (utover ren og flat "sjokoladesmak").

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spennende nyhet - Nidar er ute med relanseringen «Bergene melk», en melkesjokolade med 30% kakao og ekte vanilje. Det er et flott utgangspunkt, men det holder ikke helt til mål. Sjokoladen er for søt, noe som er litt merkelig da den ikke har noe mindre kakao enn f.eks. Freia melkesjokolade, og den har en litt underlig konsistens. Littegrann kornete og tørr.

 

Jeg kommer til å kjøpe den igjen, om ikke annet for å støtte sjokolade med ekte vanilje, men den hadde tjent uhorvelig mye på å øke kakaoinnholdet litt (40% værsåsnill!), og fått en litt smoothere konsistens.

Den er helt grei, men jeg synes at de burde hatt i mindre vanilje.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Spennende nyhet - Nidar er ute med relanseringen «Bergene melk», en melkesjokolade med 30% kakao og ekte vanilje. Det er et flott utgangspunkt, men det holder ikke helt til mål. Sjokoladen er for søt, noe som er litt merkelig da den ikke har noe mindre kakao enn f.eks. Freia melkesjokolade, og den har en litt underlig konsistens. Littegrann kornete og tørr.

 

Jeg kommer til å kjøpe den igjen, om ikke annet for å støtte sjokolade med ekte vanilje, men den hadde tjent uhorvelig mye på å øke kakaoinnholdet litt (40% værsåsnill!), og fått en litt smoothere konsistens.

Jeg syntes «Bergene melk» var dritgod! kanskje en av de bedre jeg har smakt :)

Endret av SLars1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...