Khalifen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har ikke smakt noen god Freia Premium. Søte og jævlige er de etter min mening. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Freia Premium er alt annet enn søtt etter min mening. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det spørs på hvilken type, men den med fiken og mandler er hvertfall søt. Strengt talt er det meste av sjokolade søtt, med unntak av de aller mørkeste. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Sjokolade med 70% kakao inneholder jo hele 30% sukker, så litt søtt er det jo absolutt. Det er mye vane med i bildet også, er man vant til mørk sjokolade kan man godt oppfatte en mørk sjokolade som søt eller bitter, men om man spiser bare melkesjokolade vil mørk sjokolade vanskelig kunne kalles søt. Ellers enig i at Freia Premium er kjipe greier. Det er utrolig synd at sjokoladen som selges i Norge er av så elendig kvalitet at Freia kan kalle noe sånt for "Premium", når det egentlig er smakløst bunnskrap av tredjerangs kakaobønner. Det er spiselig, men ikke godt. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Freia Premium med fiken og mandler er nok den første sjokoladen jeg sa at jeg ikke kunne spise, siden den smakte for jævlig. Så ille var den. Ellers kan det nevne at jeg smakte tidenes verste sjokolade i Palestina. Var et kinderegg-kopi, med en sjokolade som nesten var seig som tyggegummi. Den ville ikke smelte i munnen og det føltes som å tygge på en fettbit. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Koser meg med hele 4 biter fra en slik i dag. Dama kom hjem fra Italia med en ussel plate. Mulig å skaffe påfyll i norge? Rimelig vanskelig å få til det gitt :/ Austrianshop.com tilbyr et større utvalg av denne sjokoladen. Hvilken type anbefaler dere mest? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Spennende nyhet - Nidar er ute med relanseringen «Bergene melk», en melkesjokolade med 30% kakao og ekte vanilje. Det er et flott utgangspunkt, men det holder ikke helt til mål. Sjokoladen er for søt, noe som er litt merkelig da den ikke har noe mindre kakao enn f.eks. Freia melkesjokolade, og den har en litt underlig konsistens. Littegrann kornete og tørr. Jeg kommer til å kjøpe den igjen, om ikke annet for å støtte sjokolade med ekte vanilje, men den hadde tjent uhorvelig mye på å øke kakaoinnholdet litt (40% værsåsnill!), og fått en litt smoothere konsistens. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ellers enig i at Freia Premium er kjipe greier. Det er utrolig synd at sjokoladen som selges i Norge er av så elendig kvalitet at Freia kan kalle noe sånt for "Premium", når det egentlig er smakløst bunnskrap av tredjerangs kakaobønner. Det står kakaobønner av høyeste kvalitet på pakken. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ellers enig i at Freia Premium er kjipe greier. Det er utrolig synd at sjokoladen som selges i Norge er av så elendig kvalitet at Freia kan kalle noe sånt for "Premium", når det egentlig er smakløst bunnskrap av tredjerangs kakaobønner. Det står kakaobønner av høyeste kvalitet på pakken. Og hva legger de i det? Mest sannsynlig forastero-bønner fra Ghana, landet der Freia får mesteparten av kakaoen sin fra. Mulig de bruker førstesortering av disse, men det er uansett ikke en spesielt velsmakende variant. Og om de virkelig bruker kvalitetsbønner i Premium så lurer jeg på hvordan de har behandlet dem, de har i alle fall ikke klart å få ut spesielt mye smak av dem (utover ren og flat "sjokoladesmak"). Lenke til kommentar
Lila05 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nam, sjokolade! Det aller beste er vanlig freia melkesjokolade. Spesielt når det kommer i form av julegodt og påskegodt:D Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Spennende nyhet - Nidar er ute med relanseringen «Bergene melk», en melkesjokolade med 30% kakao og ekte vanilje. Det er et flott utgangspunkt, men det holder ikke helt til mål. Sjokoladen er for søt, noe som er litt merkelig da den ikke har noe mindre kakao enn f.eks. Freia melkesjokolade, og den har en litt underlig konsistens. Littegrann kornete og tørr. Jeg kommer til å kjøpe den igjen, om ikke annet for å støtte sjokolade med ekte vanilje, men den hadde tjent uhorvelig mye på å øke kakaoinnholdet litt (40% værsåsnill!), og fått en litt smoothere konsistens. Den er helt grei, men jeg synes at de burde hatt i mindre vanilje. Endret 16. august 2009 av Jassogitt Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Noen som har smakt de nye sjokoladene fra Freia? Melkedrøm? Ene med smak av yoghurt og bringebær, og andre med karamell og valnøtt? Den med bringebær og yoghurt høres veldig god ut, så skal får kjøpt en plate på butikken etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 De har hvit sjoko på Bunnpris......"sukkerfritt" står det , nå ja......tviler litt på det Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 De har hvit sjoko på Bunnpris......"sukkerfritt" står det , nå ja......tviler litt på det Spennende.. Har du lyst å skrive opp ingrediens-listen? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Melkedrøm med yoghurt og bringebær smaker helt fantastisk. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Melkedrøm med yoghurt og bringebær smaker helt fantastisk. Synes begge var forferdelig 1 Lenke til kommentar
SML Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Spennende nyhet - Nidar er ute med relanseringen «Bergene melk», en melkesjokolade med 30% kakao og ekte vanilje. Det er et flott utgangspunkt, men det holder ikke helt til mål. Sjokoladen er for søt, noe som er litt merkelig da den ikke har noe mindre kakao enn f.eks. Freia melkesjokolade, og den har en litt underlig konsistens. Littegrann kornete og tørr. Jeg kommer til å kjøpe den igjen, om ikke annet for å støtte sjokolade med ekte vanilje, men den hadde tjent uhorvelig mye på å øke kakaoinnholdet litt (40% værsåsnill!), og fått en litt smoothere konsistens. Jeg syntes «Bergene melk» var dritgod! kanskje en av de bedre jeg har smakt Endret 14. september 2009 av SLars1 Lenke til kommentar
Penance Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Bergene Melk er kjempegod! Deilig tett konsistens og fyldig smak. Yes, please! Ellers liker jeg diverse 70% + sjokolader, diverse hvit sjokolade, Troika og Gullbrød! Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hvis dere husker Nidars Julesjokolade (den med gull - farget innpakning) fra 2008, mistenker jeg at dette er den samme sjokoladen, bare at "Bergene" har med større biter og en høyere pris, 10 ekstra spenn per plate. Godt de selger den også utenfor juletider . Oppskjært i mindre biter og lavere pris er ikke mye å forlange Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Noen som vet hvor man kan få tak i Bergene Melk i Ålesunds området? Er ekstremt sugen i å få tenna i denne sjokoladen men det er jo ingen butikker som har den virker det som :/ Endret 23. september 2009 av toeblast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå