Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

Maralumi har jeg egentlig ikke helt fått taket på, jeg kjøper den en sjelden gang, men husker aldri etterpå hvordan den smaker. Tror jeg foretrekker Los Ancones og Mangaro, og en Vila Gracinda er heller ikke dum de gangene man vil ha noe med mer bitt.

 

Selv koste jeg meg nettopp med en knekk Valrhona Palmira... smooth as a baby's bottom! En sjokolade som gjør alt av melkesjokolade overflødig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Mangaro nede. Den er fantastisk den og. Maralumi var den sjokoladen som åpnet øynene mine for bedre sjokolade. Evig takknemlig nå.

 

Har ikke smakt Palmiraen, men melkesjokoladene fra Valrhona er skumle. De forsvinner skemmendes fort! Burde besøke Lyon og kjøpe Valrhona (antar at det er billigere der siden de har basen sin der).

Lenke til kommentar

Et lite tips vedrørende rå sjokolade og rå kakaoprodukter: www.okosjokolade.no åpner snart ny nettbutikk med rå, økologiske, fair-trade kakaoprodukter og alternative søtningsmidler! Man kan melde seg på nyhetsbrev på siden for å bli oppdatert på nyheter.

Lenke til kommentar

Har ventet på den noen dager, og i dag var den endelig her: Jordbær - Freia melkesjokolade med biter av frysetørrede jordbær. Basert på tidligere erfaring med sjokoladeovertrukne jordbær var jeg skeptisk, men ble positivt overrasket. Jordbærene er nærmest crispy, melkesjokoladen er den kjente og kjære, og jeg tror absolutt jeg kommer til å kjøpe denne sjokoladen flere ganger. Terningkast fire og en halv.

Lenke til kommentar
Har ventet på den noen dager, og i dag var den endelig her: Jordbær - Freia melkesjokolade med biter av frysetørrede jordbær. Basert på tidligere erfaring med sjokoladeovertrukne jordbær var jeg skeptisk, men ble positivt overrasket. Jordbærene er nærmest crispy, melkesjokoladen er den kjente og kjære, og jeg tror absolutt jeg kommer til å kjøpe denne sjokoladen flere ganger. Terningkast fire og en halv.

Den må prøves!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsatt ingen Freia Jordbær i vanlige matvarebutikker, merkelig. Min ble kjøpt på Deli de Luca, men den kommer vel snart andre steder også.

 

I det siste har jeg fått opp øynene for hvor god Domori Arriba er. Jeg har hatt trøbbel med den tidligere, da den er ganske hardcore og har vært litt for voldsom for min smak, men jeg begynte nettopp på en plate jeg har hatt liggende urørt i månedsvis, og den satt som et skudd. Svært aromatisk og smakfull. Skal ut og kjøpe mer så fort som mulig!

 

arri70web.jpg

Lenke til kommentar

Etter at jeg ble virkelig interessert i sjokolade har jeg ikke klart å spise Yade, den blir vanvittig søt, og ikke mye mer.

 

Nå var lageret mitt med god sjokolade tomt, så jeg må finne en måte å anskaffe noe mer på. Neste tur til Oslo skal det bli flere plater Michel Cluizel, også melkesjokoladen. Kanskje noen større pakker med Valrhona til matlaging og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Noen som har prøvd den nye Smash plata?

Jeg har lett og lett uten å finne den.

OMG! Finnes det?Har gått og tenkt lenge at de burde lage Smahplate. Må begynne å lete rundt :p

Lenke til kommentar
Har ventet på den noen dager, og i dag var den endelig her: Jordbær - Freia melkesjokolade med biter av frysetørrede jordbær.

...og i dag fant jeg enda en nyhet på Deli de Luca, Freia kjekskrønsj. Ligger ca midt mellom Smash og den gamle Freia kjekskuler i smak. Store, salte og sprø kuler av kjeks.

Lenke til kommentar
Har ventet på den noen dager, og i dag var den endelig her: Jordbær - Freia melkesjokolade med biter av frysetørrede jordbær.

...og i dag fant jeg enda en nyhet på Deli de Luca, Freia kjekskrønsj. Ligger ca midt mellom Smash og den gamle Freia kjekskuler i smak. Store, salte og sprø kuler av kjeks.

 

 

Kjekskrønsj har vært i salg hos alle MIX i 14 dager nå. De fikk de inn som eneste forhandler 14 dager før alle andre.

 

 

Edit: Muligens det er mere en 14 dager nå, er ikke 100% sikker..

Endret av Leifhelge123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...