Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har en konfektbutikk inne i midten et sted, men jeg handler sjelden der. De selger f.eks. noe håndlaget konfekt fra en norsk produsent som har blitt lovprist her i tråden, men jeg syns ikke den er spesielt god. I tillegg har de vel Santander-sjokolade fra Colombia (heller ikke all verden, spør du meg), samt Hachez og et par belgiske/tyske merker... tror jeg. Jeg ser bare etter sjokoladeplater i sånne butikker, så om du er på jakt etter konfekt så har de muligens mye godt :)

Lenke til kommentar
Dear xxx xxx

 

I'm sorry but this countries customs prohibits the commercial sending of chocolate into the country and for this reason we had to remove Norway from the list unfortunately.

 

Kind regards

Paul

Customer Services

 

Chocolate Trading Co.

The Old School

Byron Street

Macclesfield

Cheshire

SK11 7QA

 

Tel: 08700 508244

Fax: 01625 507390

http://www.chocolatetradingco.com

Dette var svaret når jeg prøvde å bestille 10 stk sjokoladeplater fra Chocolate trading co.

Stemmer det at butikker ikke har lov å sende sjokolade til norge?

Hvis ikke, hva svarer jeg tilbake?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Syns det er kjempedigg, jeg, Anfall.

Trod den kom til å smake bedre. Lys sjokoade is teh shit<3

 

Hva er det med at det er ingen butikker som selger Milkyway? Sjekket på Mega, Rema og Rimi nå.. Noen butikker som har den?

De har det på masse butiker i bergen :p

Lenke til kommentar
"Middels mørk" som du kaller det, vanligvis 64-67%, har utrolig mye bra sjokolade. "Origin"-sjokoladene til Cluizel ligger som regel her, sammen med mye bra fra Valrhona (som den fantastiske Manjari). Anbefaler at du smaker alt fra Cluizel i dette segmentet, ikke bare Mangaro.

Takk for anbefalingen Svinepelz! Smakte på Michel Cluizel Mangaro 65% idag, den var utrolig god. Må ha vært den beste sjokoladen jeg har smakt til nå, i den klassen. :D Skal bestille mørke sjokolader fra 70% og oppover fra Chokladshopen.se til sjokoladetesten min, hvilke anbefaler du å kjøpe inn? (Får de til å sende sjokoladen til Strømstad, så henter jeg den der, siden de ikke sender til Norge)

Lenke til kommentar

Mangaro er superb.

 

Chocladshopen har mye bra. Jeg ville ha bestilt alt fra Amano, siden det er en veldig interessant og anerkjent produsent jeg ikke har smakt noe fra, og som visstnok skal ligge ganske tett opp til Amedei i stilen. Alle tre platene du får derfra holder 70%.

 

Om du ikke har smakt Amedei ennå, så må du bestille Chuao og 9, og om du føler du har råd, ta med en Porcelana også, bare for å ha gjort det. Resten er vel ikke så farlig med, de har en som heter La Tavoletta, 70% mørk sjokolade, jeg har spist den et par ganger uten å syns den var noe mer enn middels.

 

Ellers har de Valrhona og Cluizel, regner vel med at du har smakt det som er verdt å smake der, ellers trenger man ikke bestille det fra utlandet.

 

Malagasy er et interessant merke, jeg ville kanskje ha tatt med en Mora Mora, spørs hvor mye du har råd til. Samme med Chocovic, ville ha gitt dem en sjanse, de har en 75% som heter Selváticas Tarakan og er relativt billig.

 

Prioritert liste:

 

1. Amedei Chuao

2. Amedei 9

3. Amano Madagascar

4. Amano Ocumare

5. Malagasy Mora Mora

6. Chocovic Selváticas Tarakan

7. Amano Cuyagua

8. Santander Vintage 2008

9. Amedei Porcelana

10. Malagasy Sambirano

 

Edit: Tror det var du som lovpriste Vanini. Om det ikke var det, så kan du jo ta med Vanini også - jeg vet ikke så mye om merket, men det kan være verdt et forsøk :)

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Tror det var du som lovpriste Vanini. Om det ikke var det, så kan du jo ta med Vanini også - jeg vet ikke så mye om merket, men det kan være verdt et forsøk :)

Det stemmer, ifølge det jeg har lest skulle Vanini være av høy kvalitet. Har imidlertid ikke smakt den enda, blir spennende å prøve. Har heller ikke smakt Vechi som også skal være meget bra og også er italiensk. Virker som det er mye bra som kommer derifra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...