Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei... har kjøpt varmeskadet mørk sjokolade selv et par ganger, og det er bortimot uspiselig. Sjokoladen mister alle smaksnyansene og blir tørr og bitter. Første gangen jeg kjøpte Valrhona fra den kaffekiosken midt i Oslo City (Stockfleths eller noe sånt, ved hovedinngangen) ble også den siste, siden sjokoladen var helt uspiselig. Mulig jeg hadde uflaks, men så varmt som det ofte er i Oslo City skulle det ikke forbause meg om mesteparten av det de selger er skadet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har påskeeggene komt NÅ? Er ikke det litt tidlig? Vet at butikkene pleier å være tidlig ute men det får da være grenser.

 

..på en annen side har jeg ikke noe imot det, de påskeeggene er jo digg, bare synd man blir så fort kvalm av de.

Lenke til kommentar
Har påskeeggene komt NÅ? Er ikke det litt tidlig? Vet at butikkene pleier å være tidlig ute men det får da være grenser.

 

..på en annen side har jeg ikke noe imot det, de påskeeggene er jo digg, bare synd man blir så fort kvalm av de.

Jepp, de er i Drammen også...tenkte det samme, er alt for tidlig, for i Drammen selges fortsatt julebrus Oo

Lenke til kommentar

:thumbdown:  Uff, nå føler jeg meg ikke særlig bra. Har spist store mengder mørk sjokolade pga smakstesten min. Så nå er jeg kvalm! Tok fra 4 sjokolader som jeg skulle teste idag. Men for å finne ut riktig plasering på disse i forhold til de andre 25 som jeg har testet til nå, så måtte jeg jo spise en god del av de andre jeg har testet også, for å kunne få de i riktig rekkefølge, etter smak. Så da blir det fort alt for store menger sjokolade! Men nå har jeg bare 3 igjen å teste i 70 til 75% kategorien; (før jeg er ferdig med de jeg har kjøpt inn): Michel Cluizel – Noir Cacao 72%, National de Chocolates – Santander og Valrhona – Noir Amer

 

Nå har vist Vahlrona kommet med økologisk sjokolade! http://www.chokladshopen.com/product_info....products_id=177

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Har påskeeggene komt NÅ? Er ikke det litt tidlig? Vet at butikkene pleier å være tidlig ute men det får da være grenser.

 

..på en annen side har jeg ikke noe imot det, de påskeeggene er jo digg, bare synd man blir så fort kvalm av de.

Jepp, de er i Drammen også...tenkte det samme, er alt for tidlig, for i Drammen selges fortsatt julebrus Oo

Å, nå fikk du meg til å savne julebrusen :p Så for resten påskeeggene i butikken hin dagen, men gadd ikke kjøpe da. Nå derimot har jeg veldig lyst på.

Lenke til kommentar

I går var jeg i butikken og så sukkerfri sjokolade, som inneholder andre søte stoffer med mye mindre kalorier. Jeg så den i flere varianter. Den så egentlig veldig god ut. Tror den het noe sånn som "Sukkerfritt" og fantes både i mørk og lys sjokolade. Er det noen som har smakt disse? Platene er vel à 75 gram, om ikke jeg husker helt feil! :)

Lenke til kommentar

Den sukkerfrie sjokoladen til Anthon Berg smaker latterlig intetsigende. Kunne like godt ha satt Euroshopper-brand på den.

 

Når det gjelder økologisk melkesjokolade fra Valrhona kan jeg bekrefte at jeg flere ganger har kjøpt den på Jacobs, så den er nok ikke ny :)

 

Ellers var jeg innom Fromagerie i dag og kjøpte to plater Michel Cluizel Mangaro og fire plater Michel Cluizel Mangaro Lait - og jammen fikk jeg dem overlevert fra kassa i en raff Michel Cluizel-papirpose som jeg skal ta godt vare på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...