Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Walters Mandler og Firkløver er dog de beste etter melkesjokoladen.

 

Jeg er irritert over de rotete folka som ikke har bestilt Amadei til meg enda. Pokker ta dem!

Er tom for alt jeg nå, superpakken fra Sverige er fortært... no more Amedei :(

 

Er nesten så at jeg foretrekker Amedei 9 foran Amedei Chuao nå - den litt mørkere nieren er bare fascinerende god. Synd at platene er så små og dyre...

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg stort til å få smake Amadei 9. Får trøste meg med den boksen og de to platene jeg har igjen fra Valrhona. Domorien på butikken her er varmeskadet, så ikke noe Domori heller. :(

 

Har lyst til å dra til Frankrike nå. Var nesten et konditori med et stort utvalg av sjokolader overalt. Synd jeg bare kjøpte to plater Michel Cluizel, for det var billig også. Kanskje jeg skal spørre om de kan ta inn Michel Cluizel sammen med litt Amadei? Hmm ... ;)

 

Edit:

Domori Porcelana høres god ut. Kan sitere Finedarkchocolate.com:

It has notes of bread, butter and jam with an exalted smoothness.

 

Amadei Porcelana høres også god ut. Kakaobønner med én gentype. Visstnok første i verden.

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar
Domori Porcelana høres god ut.

 

Amadei Porcelana høres også god ut. Kakaobønner med én gentype. Visstnok første i verden.

Domori sin er god - jeg bestilte en over nettet en gang for lenge siden, men husker den dessverre ikke så godt, den puslete lille firkanten var ikke stor nok til at jeg fikk mumset meg til et skikkelig godt inntrykk av sjokoladen.

 

Amedei Porcelana vil jeg si var en skuffelse, og den tåler ikke sammenligning med Chuao eller 9. Den mangler rett og slett særpreg, og selv om den naturligvis(?) smaker godt så synes jeg ikke den er spesielt god i forhold til prisen. Den er helt grei, og har en ganske generisk sjokoladesmak.

Lenke til kommentar

Jeg er storfan av "enkel" og god Freia Melkesjokolade, dog den har jo mistet litt av smaken de siste årene ettersom Kraft tok over... Jeg pleide å smelte helt når jeg spiste Melkesjokolade, når er den bare "god". Kanskje det er plastikkinnpakningen?

 

Uansett så er det vel påpass med en top-liste...

 

Melkesjokolade (Freia)

Stratos (Med og uten nøtter <3)

Kvikk-lunsj

Jade

Anton-Berg Marsipan

 

Sitter på jobb og sulter litt, så favorittene 2-5 er egentlig ikke favoritter, men de hadde mettet min brølende mave om jeg hadde en! ;-;

Endret av Micah^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...