Gå til innhold

Hvordan få 100 fps i CS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Goldfish du vet hva jeg skriver da, eller forstår det, skriver bare litt fort, driter oppi om det er litt feil, ække skole detta da....så STFU. :evil: :x :evil:

 

 

DU som trenger hjelp, bare gå til cstrike.no og forumet deres så hjelper enten Mike deg eller de folka som er der..... :D

Lenke til kommentar
Hva skal du med 100 fps?

Holder ikke 60?

 

Kan dere "man kan bare se 24fps" gi skitt i å poste?!?!

Herregud, jeg er så lei av slike posts. Last ned nvidia refreshrate fix, så slipper du å disable vsync. Bare husk å kjør 100hz i cs da :)

 

 

Det er sant at du kun ser 25 bilder i sekundet,

men fremdeles ER det glattere når vi går fort til sidene etc med musa!!

Lenke til kommentar
Hva skal du med 100 fps?

Holder ikke 60?

 

Kan dere "man kan bare se 24fps" gi skitt i å poste?!?!

Herregud, jeg er så lei av slike posts. Last ned nvidia refreshrate fix, så slipper du å disable vsync. Bare husk å kjør 100hz i cs da :)

 

Ro deg ned din dass. Har ikke jeg lov til å spørre? Så du at jeg sa at man kan bare se i 24 fps? Nei, tror ikke det gitt.

Lenke til kommentar

Stealth's Guide Til 100 FPS

Først og fremst må du ha relativt godt utstyr.. :lol:

 

Last ned:

1) Nyeste Detonator driverne til Nvidia (www.nvidia.com)

2) NVRefreshTool (www.nividia.com eller søk på google)

3) Sett oppløsningen du bruker til 100hz inni NVRefreshTool (helst 800x600 eller 1024x768)

4) Bruk Direct3D

5) skriv fps_max 101 i console

 

Var dette jeg gjorde.. :D

Lenke til kommentar

OK, en mini-leksjon i det visuelle systemets fasinerede verden:

 

For det første, det er i teorien ingen begrensing på hvor lite lys vi kan se, dvs, er det helt mørk kan vi se ETT foton om det treffer riktig plass, det er allikevel vanlig å regne med at man trenger en pakke på 6 før lyset er mulig å oppfatte. Mao kan et bilde i prinsippet blinke i så og si uendelig kort tid, og vi vil fortsatt oppfatte at det er noe som lyser (dette forutsetter såklart ideelle forhold, dvs ikke noe lys overhodet utenom bilde, og det er vanskelig å få til, jeg tør vedde på at ingen av oss på dette forumet har opplevd TOTALT mørke).

 

Men dette er litt på siden av temaet, essensen er at hvor mye frames som vi oppfatter som "glidene" varier ganske mye etter lysforhold, og en annen veldig viktig ting med film er såkalt motion-blur, dvs at hvis du tar en freeze-frame av en scene med mye bevegelse så er bildet veldig blurry. Uten denne effekten hadde bildet virket hakkete, problemet er at vi taper informasjon, prøv følgende, fokuser på noe langt unna, og veiv hånda foran ansiktet, den vil være svært uklar fordi den beveger seg, men om du følger hånda med blikket og fokuserer på den, så vil den bli langt skarpere, denne effekten kan du ikke få i film, fordi bildet allerede er uklart, dermed ser det ikke så virkelighetsnært ut som det kunne ha gjort, jo flere fps, jo mindre motion-blur er nødvendig, dermed bedre bilde.

 

Forøvrig er det gjort forsøk der piloter kjenner igjen bilder av fly, enda de kun vises 1/200 sekund av gangen. Konklusjon: Hjernen oppfatter veldig mye, men gjør ting over til flytende bevegelser fordi det gjør det enklere å oppfatte. Men høyere frames vil gjøre ting bedre. Min personlig mening er at rent visuelt (se bort i fra hopping og quake og slikt), så er det relativt lite å tjene når man går over 100 fps, siden bildene kommer rett etter hverandre. (man oppfatter kortere intervaller når man har en periode med mørke imellom).

 

AtW

Lenke til kommentar
Stealth's Guide Til 100 FPS

Først og fremst må du ha relativt godt utstyr.. :lol:  

 

Last ned:

1) Nyeste Detonator driverne til Nvidia (www.nvidia.com)

2) NVRefreshTool (www.nividia.com eller søk på google)

3) Sett oppløsningen du bruker til 100hz inni NVRefreshTool (helst 800x600 eller 1024x768)

4) Bruk Direct3D

5) skriv fps_max 101 i console

 

Var dette jeg gjorde..  :D

 

Fin den, men bytt D3D med OpenGL i pkt. 4 :yes:

Lenke til kommentar
OK, en mini-leksjon i det visuelle systemets fasinerede verden:

 

For det første, det er i teorien ingen begrensing på hvor lite lys vi kan se, dvs, er det helt mørk kan vi se ETT foton om det treffer riktig plass, det er allikevel vanlig å regne med at man trenger en pakke på 6 før lyset er mulig å oppfatte. Mao kan et bilde i prinsippet blinke i så og si uendelig kort tid, og vi vil fortsatt oppfatte at det er noe som lyser (dette forutsetter såklart ideelle forhold, dvs ikke noe lys overhodet utenom bilde, og det er vanskelig å få til, jeg tør vedde på at ingen av oss på dette forumet har opplevd TOTALT mørke).

 

Men dette er litt på siden av temaet, essensen er at hvor mye frames som vi oppfatter som "glidene" varier ganske mye etter lysforhold, og en annen veldig viktig ting med film er såkalt motion-blur, dvs at hvis du tar en freeze-frame av en scene med mye bevegelse så er bildet veldig blurry. Uten denne effekten hadde bildet virket hakkete, problemet er at vi taper informasjon, prøv følgende, fokuser på noe langt unna, og veiv hånda foran ansiktet, den vil være svært uklar fordi den beveger seg, men om du følger hånda med blikket og fokuserer på den, så vil den bli langt skarpere, denne effekten kan du ikke få i film, fordi bildet allerede er uklart, dermed ser det ikke så virkelighetsnært ut som det kunne ha gjort, jo flere fps, jo mindre motion-blur er nødvendig, dermed bedre bilde.

 

Forøvrig er det gjort forsøk der piloter kjenner igjen bilder av fly, enda de kun vises 1/200 sekund av gangen. Konklusjon: Hjernen oppfatter veldig mye, men gjør ting over til flytende bevegelser fordi det gjør det enklere å oppfatte. Men høyere frames vil gjøre ting bedre. Min personlig mening er at rent visuelt (se bort i fra hopping og quake og slikt), så er det relativt lite å tjene når man går over 100 fps, siden bildene kommer rett etter hverandre. (man oppfatter kortere intervaller når man har en periode med mørke imellom).  

 

AtW

 

 

hehe, takk

intresant teori :))

 

enig med at du tjener lite fra 60-100 fps,

men du tjener "en del" fra 25-60, bare test Unreal 2 :)

er ute, dropper kansje FPS'en med 5-7, dang hakk, har du 60 fps, så holder det seg oppe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...