bjaa Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 HEi Jeg lurte på om hvordan jeg kan få 100 fps i cs? Jeg får 60 Lenke til kommentar
bassam Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det spørs hva slags grafikk kort u har og hvilken opplønsning u spuller i (tror jg da), Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det spørs hva slags grafikk kort u har og hvilken opplønsning u spuller i (tror jg da), ...på norsk? Velg OpenGL istedenfor Direct3D. Hva slags PC har du? Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Open Gl, og av med v-sync er letteste måten Lenke til kommentar
bassam Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Goldfish du vet hva jeg skriver da, eller forstår det, skriver bare litt fort, driter oppi om det er litt feil, ække skole detta da....så STFU. :x DU som trenger hjelp, bare gå til cstrike.no og forumet deres så hjelper enten Mike deg eller de folka som er der..... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har en p4 [email protected] Geforce 2 pro(64mb) Jeg har sjrudd det av , men da blir det en slags "lagg" i bilde, selv om fps måleren viser 100 fps... Kjører på 800*600... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Med v-sync på er det ikke mulig med mer enn 60fps med nVidia graffikkort. Men det finnes et program som unlocker dette. Husker ikke hva det heter. Vil du kjøre uten v-sync er det bare å sjekke OpenGL innstillingene... Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva skal du med 100 fps? Holder ikke 60? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva skal du med 100 fps?Holder ikke 60? Kan dere "man kan bare se 24fps" gi faen i å poste?!?! Herregud, jeg er så lei av slike posts. Last ned nvidia refreshrate fix, så slipper du å disable vsync. Bare husk å kjør 100hz i cs da Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hva skal du med 100 fps?Holder ikke 60? Kan dere "man kan bare se 24fps" gi skitt i å poste?!?! Herregud, jeg er så lei av slike posts. Last ned nvidia refreshrate fix, så slipper du å disable vsync. Bare husk å kjør 100hz i cs da Det er sant at du kun ser 25 bilder i sekundet, men fremdeles ER det glattere når vi går fort til sidene etc med musa!! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det er sant at du kun ser 25 bilder i sekundet Nei det er ikke sant, søk litt rundt på nett, om du ikke gidder kan jeg forklare deg hva som er feil med den påstanden, orker bare ikke å gjøre det før jeg vet at du er interresert i å lære noe nytt . AtW Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hva skal du med 100 fps?Holder ikke 60? Kan dere "man kan bare se 24fps" gi skitt i å poste?!?! Herregud, jeg er så lei av slike posts. Last ned nvidia refreshrate fix, så slipper du å disable vsync. Bare husk å kjør 100hz i cs da Ro deg ned din dass. Har ikke jeg lov til å spørre? Så du at jeg sa at man kan bare se i 24 fps? Nei, tror ikke det gitt. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Greit nok det, men er så sinnsykt lei av slike folk som påstår dette, uten å kanskje ha spilt spillet. Forklaringen har kommet opp endel ganger før på forumet, så det er bare til å søke. dass ? tøffen. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det er sant at du kun ser 25 bilder i sekundet Nei det er ikke sant, søk litt rundt på nett, om du ikke gidder kan jeg forklare deg hva som er feil med den påstanden, orker bare ikke å gjøre det før jeg vet at du er interresert i å lære noe nytt . AtW Lær meg gjerne Lenke til kommentar
Stealth Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Stealth's Guide Til 100 FPS Først og fremst må du ha relativt godt utstyr.. Last ned: 1) Nyeste Detonator driverne til Nvidia (www.nvidia.com) 2) NVRefreshTool (www.nividia.com eller søk på google) 3) Sett oppløsningen du bruker til 100hz inni NVRefreshTool (helst 800x600 eller 1024x768) 4) Bruk Direct3D 5) skriv fps_max 101 i console Var dette jeg gjorde.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 OK, en mini-leksjon i det visuelle systemets fasinerede verden: For det første, det er i teorien ingen begrensing på hvor lite lys vi kan se, dvs, er det helt mørk kan vi se ETT foton om det treffer riktig plass, det er allikevel vanlig å regne med at man trenger en pakke på 6 før lyset er mulig å oppfatte. Mao kan et bilde i prinsippet blinke i så og si uendelig kort tid, og vi vil fortsatt oppfatte at det er noe som lyser (dette forutsetter såklart ideelle forhold, dvs ikke noe lys overhodet utenom bilde, og det er vanskelig å få til, jeg tør vedde på at ingen av oss på dette forumet har opplevd TOTALT mørke). Men dette er litt på siden av temaet, essensen er at hvor mye frames som vi oppfatter som "glidene" varier ganske mye etter lysforhold, og en annen veldig viktig ting med film er såkalt motion-blur, dvs at hvis du tar en freeze-frame av en scene med mye bevegelse så er bildet veldig blurry. Uten denne effekten hadde bildet virket hakkete, problemet er at vi taper informasjon, prøv følgende, fokuser på noe langt unna, og veiv hånda foran ansiktet, den vil være svært uklar fordi den beveger seg, men om du følger hånda med blikket og fokuserer på den, så vil den bli langt skarpere, denne effekten kan du ikke få i film, fordi bildet allerede er uklart, dermed ser det ikke så virkelighetsnært ut som det kunne ha gjort, jo flere fps, jo mindre motion-blur er nødvendig, dermed bedre bilde. Forøvrig er det gjort forsøk der piloter kjenner igjen bilder av fly, enda de kun vises 1/200 sekund av gangen. Konklusjon: Hjernen oppfatter veldig mye, men gjør ting over til flytende bevegelser fordi det gjør det enklere å oppfatte. Men høyere frames vil gjøre ting bedre. Min personlig mening er at rent visuelt (se bort i fra hopping og quake og slikt), så er det relativt lite å tjene når man går over 100 fps, siden bildene kommer rett etter hverandre. (man oppfatter kortere intervaller når man har en periode med mørke imellom). AtW Lenke til kommentar
Micke Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Stealth's Guide Til 100 FPSFørst og fremst må du ha relativt godt utstyr.. Last ned: 1) Nyeste Detonator driverne til Nvidia (www.nvidia.com) 2) NVRefreshTool (www.nividia.com eller søk på google) 3) Sett oppløsningen du bruker til 100hz inni NVRefreshTool (helst 800x600 eller 1024x768) 4) Bruk Direct3D 5) skriv fps_max 101 i console Var dette jeg gjorde.. Fin den, men bytt D3D med OpenGL i pkt. 4 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 OK, en mini-leksjon i det visuelle systemets fasinerede verden: For det første, det er i teorien ingen begrensing på hvor lite lys vi kan se, dvs, er det helt mørk kan vi se ETT foton om det treffer riktig plass, det er allikevel vanlig å regne med at man trenger en pakke på 6 før lyset er mulig å oppfatte. Mao kan et bilde i prinsippet blinke i så og si uendelig kort tid, og vi vil fortsatt oppfatte at det er noe som lyser (dette forutsetter såklart ideelle forhold, dvs ikke noe lys overhodet utenom bilde, og det er vanskelig å få til, jeg tør vedde på at ingen av oss på dette forumet har opplevd TOTALT mørke). Men dette er litt på siden av temaet, essensen er at hvor mye frames som vi oppfatter som "glidene" varier ganske mye etter lysforhold, og en annen veldig viktig ting med film er såkalt motion-blur, dvs at hvis du tar en freeze-frame av en scene med mye bevegelse så er bildet veldig blurry. Uten denne effekten hadde bildet virket hakkete, problemet er at vi taper informasjon, prøv følgende, fokuser på noe langt unna, og veiv hånda foran ansiktet, den vil være svært uklar fordi den beveger seg, men om du følger hånda med blikket og fokuserer på den, så vil den bli langt skarpere, denne effekten kan du ikke få i film, fordi bildet allerede er uklart, dermed ser det ikke så virkelighetsnært ut som det kunne ha gjort, jo flere fps, jo mindre motion-blur er nødvendig, dermed bedre bilde. Forøvrig er det gjort forsøk der piloter kjenner igjen bilder av fly, enda de kun vises 1/200 sekund av gangen. Konklusjon: Hjernen oppfatter veldig mye, men gjør ting over til flytende bevegelser fordi det gjør det enklere å oppfatte. Men høyere frames vil gjøre ting bedre. Min personlig mening er at rent visuelt (se bort i fra hopping og quake og slikt), så er det relativt lite å tjene når man går over 100 fps, siden bildene kommer rett etter hverandre. (man oppfatter kortere intervaller når man har en periode med mørke imellom). AtW hehe, takk intresant teori ) enig med at du tjener lite fra 60-100 fps, men du tjener "en del" fra 25-60, bare test Unreal 2 er ute, dropper kansje FPS'en med 5-7, dang hakk, har du 60 fps, så holder det seg oppe Lenke til kommentar
oya Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 PÅ et helt normat videokamera har du 50 bilder i sekundet...Så hva i fan skal du med 100 FPS... Lenke til kommentar
I'm2Good Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 vel, tegnefilmer kjører også med 24 bilder i sekundet, regner med at de fleste normale folk oppfatter tegnefilmer som "hakkete"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå