Gromle Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Noen som har noen små, kompakte og billige høyttalere å anbefale? Har egentlig høyttalere, men de er for høye, så de går ikke under skråtaket. Snuser litt på Argon 6210S eller 6110S. Noen andre alternativer i samme prisklasse og størrelse som er å anbefale? Har sub, så de trenger ikke å spille dybt, bare pent. Skal hovedsaklig brukes til Wii og TV. Skal kobles opp mot en NAD C320BEE. Endret 6. januar 2008 av Gromle Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg tror ikke lydkvaliteten på de to høyttalerene er så fryktelig imponerende, men de funker sikkert greit. Men dersom du kan bygge litt i dybden, så er kanskje B&W DM686 et bedre altternaltiv. Den er riktignok ikke så veldig følsom, men dersom du ikke har planer om å spiller så fryktelig høyt vil ikke det bety så mye. Den beste lyden du får pressa inn et så lite sted til en ikke så fryktelig gal pris er nok kanskje System Audio SA505. Begge er en del dyrere, men spiller jo også deretter. Lyd & Bilde har testet DM686, og testen finner du HER. SA høyttaleren er mer følsom og vil spille relativt høt med din forsterker. Bruker selv C 320BEE på et par B&W DM602 S3, og det er godt med volum hos meg. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 De alternativene blir for dyre for min studentpengebok. Dette er bare en midlertidig løsning mens jeg bor slik jeg bor nå. Er bare ute etter noe som spiller bedre enn TV'en. Men ser at man kan få JBL Northridge E-20 for 1100,- nå, noen erfaringer med de? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har ingen, men de er ganske sikkert bedre enn de fra Argon. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 men de er for høye, så de går ikke under skråtaket. Hvor mye har du å gå på i høyden? Frode Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Men ser at man kan få JBL Northridge E-20 for 1100,- nå, noen erfaringer med de? de er et ordentlig kupp. spiller bra Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg kan anbefale Mercury F1 disse gir mye for pengene! Dette er en ny verson av den kjente Fusion 1 som har fått masse skryt! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 men de er for høye, så de går ikke under skråtaket. Hvor mye har du å gå på i høyden? Frode Har ca 35-40cm. Får ikke målt nøyaktig akkurat nå. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Behringer har noen rimelige studiomonitorer som har fått skryt: Truth B2030P Truth B2031P Frode Endret 9. januar 2008 av fhl Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Noen som har noen små, kompakte og billige høyttalere å anbefale? Har egentlig høyttalere, men de er for høye, så de går ikke under skråtaket. Snuser litt på Argon 6210S eller 6110S. Noen andre alternativer i samme prisklasse og størrelse som er å anbefale? Har sub, så de trenger ikke å spille dybt, bare pent. Skal hovedsaklig brukes til Wii og TV. Skal kobles opp mot en NAD C320BEE. Hva med å bygge selv?? Da kan du kjøpe kit hos eltek, og 3 900,- kan du få en enormt bra sattelitt høyttaler. men må snekkre kasse selv, går du opp i pris, får du med kabinett, og montere selv. Går du enda høyere i pris, så får du den ferdig. 2S kit uten kabinetter, 1 par NOK 3 900.00 dynaBel® 2.S kit, 1 par Meget velspillende front-/bakhøyttaler i High-End klasse. Pris pr. par, se underside for mer informasjon. http://www.mamut.net/dynabel/2-5s_2s_2c_brosjyre.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå