pat2004 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) God ettermiddag! Har satt opp en laptop som multimediamaskin koblet til en storskjerm i stua. Planen var å sitte i sofaen og styre denne laptopen via en annen laptop jeg da evt har foran meg. Programmet jeg ville bruke var RealVNC free edition som jeg kjører på de andre maskinene hjemme. OS'et på de andre maskinene er XP Pro. Det jeg kjører på multimediamaskinen er Vista Business. Det jeg har gjort: Installert Real VNC ver 4.1.2 på Vista-maskinen, åpnet for VNC i Vista-brannmuren og satt VNC til å kjøre gjennom port 5900 med passordautentisering. Har også åpnet for alle eksterne tilkoblinger med administrator-tilgang både på Vista-brannmuren og under eksternt på "min datamaskin"-egenskaper. På routeren har jeg åpnet for port 5900 på ip-adressen(statisk) til Vistamaskinen gjennom port forwarding. Problemet er at jeg får rett og slett ikke koblet meg til, samt at ikonet for at VNC server(service-mode) aldri dukker opp i system tray. Selv om service-mode er registret og servicen er startet. Feilmedlingen jeg får etter å ha skrevet inn ip-adresse:portnummer samt passord er et eller annet med "Connection closed unexpectedly, connection reset by peer (10054)." umiddelbart etter OK på passordet... Igår prøvde jeg user-mode på vnc server istedet, og da funket det for en stund. Da fikk jeg også opp "ip-adresse:portnummer" på beskrivelse av user-mode i system tray. Men idag da jeg skulle prøve igjen, feilet det med nevnte feilmelding. Av og til fikk jeg også opp "connection not accepted" på beskrivelsen, der det egentlig skulle stått ip-adresse.. Tror jeg har dekket det meste av problemet nå... Er det en kjent sak at Vista kanskje krasjer med VNC? Eller er det et eller annet jeg har oversett?? Driver med nettverk daglig, så jeg tror ikke jeg har utelatt noe på settingene... Please help..... Edit: Jaja, nå har jeg lest her at Vista har en sær sikkerhetssak som gjør at dette ikke funker...det er visst bare å vente på at VNC gjør noe med det... Hvis ikke er UltraVnc en mulighet... Endret 6. januar 2008 av pat2004 Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei! Vet at jeg svarer lovlig seint her men men... Les her http://www.realvnc.com/products/download.html så ser du at RealVNC Free ikke støttes i VISTA, men en Enterprise Edition ligger på rundt 300 norske kr for 1 lisens. Jeg har en slik selv og den virker som bare det, kjører mellom XP og Vista Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hei!Vet at jeg svarer lovlig seint her men men... Les her http://www.realvnc.com/products/download.html så ser du at RealVNC Free ikke støttes i VISTA, men en Enterprise Edition ligger på rundt 300 norske kr for 1 lisens. Jeg har en slik selv og den virker som bare det, kjører mellom XP og Vista Vel vel, bedre sent enn aldri, hehe Kjører UltraVNC nå. Den støtter Vista pluss at den har mange muligheter... Ellers takk for svar! Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei!Vet at jeg svarer lovlig seint her men men... Les her http://www.realvnc.com/products/download.html så ser du at RealVNC Free ikke støttes i VISTA, men en Enterprise Edition ligger på rundt 300 norske kr for 1 lisens. Jeg har en slik selv og den virker som bare det, kjører mellom XP og Vista Vel vel, bedre sent enn aldri, hehe Kjører UltraVNC nå. Den støtter Vista pluss at den har mange muligheter... Ellers takk for svar! Joda, og denne UltraVNC må jeg se litt på, hadde ikke hørt om denne før :-) Takker for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå