Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Legge in Windows XP får blåskjerm og finner ikke SATA disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke Intel Matrix storage driver som mangler da? Hvis det er det som mangler så kan du jo bruke nLite til å slipsteame den driveren inn på xp CD-en. Men du får jo den blåskjermen litt tidlig i prosessen, til at det er sannsynlig. Men det skader ikke :whistle:

Hvis denne feilen du har referer til feil på ram, kan du, hvis du har to ram brikker fjerne den ene, legg inn xp(forsøke), og bytte om på dem. Og se om du kommer lenger i prosessen da.

Litt om fremgangsmåte

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet da jeg skulle legge inn XP på den gamle Dell'en min. Da var det SATA-driverene som manglet fordi jeg brukte en innstallasjons-CD uten servicepack 2. Hvis det er dette som også er ditt problem, så kan du løse det ved a) å bruke en CD med Win XP SP2 på, eller b) legge SATA-driverene på en diskett og laste dem inn under innstallasjonen (du finner dem på Dells hjemmesider).

Lenke til kommentar

Det skal gå ann å lage en Win-CD med SP2 selv. Fremgangsmåten står bla her: http://www.winsupersite.com/showcase/windo..._slipstream.asp Selv fant jeg et program på nettet som gjorde dette veldig enkelt, men kan dessverre ikke huske hva det het. Mulig noen andre som vet det??

Edit. nLite heter det visst. Her: http://www.nliteos.com/nlite.html

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke med bare å slipstreame SP2, er maskinen ny nok må også serial-ata driveren også slipstreames. Eller den kan legges på en usb pinne, hvis maskinen støtter boot fra usb.

Trodde SP2 inkluderte SATA-drivere. Jeg slipstream'et ikke noe annet enn SP2 da jeg skulle installere XP, så det er jo litt merkelig at det fungerete for min del. Er temmelig sikker på at det var fordi SATA-driverene manglet, for jeg fant heller ikke diskene mine under installasjon med SP1.

Og USB fungerer overhodet ikke, så det er det bare å glemme alt om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...