Gå til innhold

TV for PS3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista223:

 

Etter å ha skumma gjennom denne tråden, lurer jeg på om ikke Tatung V26MMFJ kan være tingen for deg. En rimelig velutstyrt 26" som koster under 4000, både over disk på Datakjeden og på nett, sjekk særlig linken til Amentio i dette innlegget her:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10420178

 

Tatung fra Taiwan var inntil i fjor et ukjent merke i Europa. Men min erfaring fra 32"-tommeren er at det ikke er et dårlig merke, og er i ferd med å bli anerkjent, akkurat som Samsung som vi var skeptisk av da de første TV-ene fra Korea kom.

Lenke til kommentar

Men en i klassen min, kjøpte en 40" for 2k.

Den er veldig bra, det eneste er at den har en tynn rød stripe på høyre side som man nesten ikke ser ! vet dere om en side med sånne tv'r??

 

For det er ikke noe bra på FINN eller QXL! :/

Endret av vista223
Lenke til kommentar

At han i klassen din kjøpte en 40" for 2000kr er greit nok, men jeg tviler på at den er ny, eller at den ble kjøpt over disk i en vanlig butikk.

 

Brukt TV går det ikke så mye av, for når folk først kjøper ny TV, så kjøper de en som de skal bruke til den går i stykker. Derfor er det lite å finne på bruktmarkedet av flat-TVer.

 

Kontrasten på papiret skal du ikke tenke noe på.

For den stemmer ikke alltid, og noen oppererer med dynamisk kontrast i sine målinger, noe som er litt annerledes.

 

Selv ville jeg kjøpt LG TVen, fordi jeg ikke stoler på "jallamerkene"; men hvis du stikker innom en butikk hvor de har den TVen utstillt, og du liker den, så kjøper du likegodt den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Som sagt vil jeg anbefale et kjent merke, og da ser det ut til at LG er billigste mulighet.

Modellen M228WA-BZ bør være en grei TV for deg.

Strengt tatt er vel ikke det en TV, men en PC-skjerm? Men det er forsåvidt vel så greit dersom man skal bruke den til PS3 og ikke til å se TV, man slipper bl.a. lisensplikten.

 

Og dersom man skal bruke den til å se TV, kan man ordne det ved å koble til en tuner (dekoder, pvr, harddiskopptaker etc.) til komponent, kompositt, S-video eller scart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mitt råd er fortsatt å holde seg til merkevarene, og å dra i butikk for å se på skjermene der.

Finner du en du liker drar du hjem og ser om det er penger å spare på å kjøpe fra nettet, hvis ikke kjøper du i butikken :)

4000kr er relativt lite penger, men du får en helt kurrant 26" til den prisen.

 

Etter en rask kikk fant jeg LG 26LC2R som ser ut til å være en grei skjerm. Har en kamerat som har en prikk lik, bare 37", og det er en flott TV.

 

Ellers er det bare å lete selv, men Pixmania og Amentio ser stort sett ut til å være billigst, dog ikka alltid så veldig mye billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...