Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dørene/låsene har fryst fast.

V-by

Anbefalte innlegg

hoy.

Jeg kommer ikke inn i bilen min.

Dørene har fryst fast, eller det virker som det er låsene som har fryst, siden jeg ikke får låst opp dørene.

Jeg var nede på en bensinstasjon, og kjøpte noe som skulle tine opp låsene, men det er vel bare for der nøklene skal inn?

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg inn?

Jeg kan ikke presse på for hardt på nøklene, har allerede knekt en :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har frosset, låsen slik at du ikke får vridd nøkkelen rundt? Eller får ikke opp døra?

Eneste måten å få åpnet låsen hvis den har frosset er å smelte isen, dette kan gjøres enten ved å varme opp nøkkelen (bør vel ikke gjøres hvis du har ny nøkkel med kode osv) hårføner funker og...hvis du får lufta inn i mekanismen eller løsemiddel/låsolje som fortrenger fukt.

Lenke til kommentar

Dette er vel absolutt siste utvei men, varmt vann pleier vel å funke? Men da har du de samme problemene imorra. Smør dørlistene godt med silikonstift når du får opp døra. :)

Og selvfølgelig låsespray i låsene.

Endret av Krater
Lenke til kommentar

Det er en mazda 626 83 modell, så nøklene er det vel ikke for farlig med om de blir litt varme.

Men har jo fylt nøkkelhullene med noe olje som skal olje låsen og fjerne frost.

Men har nå satt en hårføner opp til å varme opp låseområdet på døra, så får vi se om det fungerer, eller så får jeg prøve med varmt vann :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...