Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

flåklypa et eventyr?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i min særoppgave valgt en problemstilling som er: "jeg vil prøve og forklare hvorfor Flåklypa kan være et eventyr".

Den har jo den innledningen som er like geografisk ubestemt som med eventyret. " tredve mil øst...." flere faktorer er jo under løpet så er det tre utfordringer felgen og kompani må gjennom.( bilen vil ikke starte, sabotering av bilen, blodstrupmoen slipper ut røyk) finner også 3-punktsregelen tidligere i flmen: han må få penger til bilen, bygge bilen, vinne løpet. Så det jeg lurte på er om dere\du vet om faktorer med denne filmen som kan tyde på at det kan vise at det er et eventyr. tusen tall ;-)

mvh

Even Haganes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker ikke om det er et typisk eventyr-trekk, men han er jo underdogen som vinner til slutt, litt som askeladden er underlegen sine brødre, men vinner likevel og som askepott som har dårligere forutsetniger mhp sine søstre.

Du har også en blanding av fantasifigurer og ekte mennesker. Det er ingen direkte troll, men det er dyr som snakker osv.

Så har du litt kampen mellom det gode og det onde.

I tillegg til å være geografisk ubestem så husker jeg ikke om den er tidsbestemt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...