Gå til innhold

Overklokke XFX 8800GT XXX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På mitt standar 8800GT kort fra XFX, ikke klokket eller noe slikt (enda). Så legger jeg på en rundt 40-55 fps.

Med alle settings på High og oppløsningen på 1280x900 (ca).

 

Har da ellers i systemet:

Core dou e6550 @ 2.33ghz (standar)

2gb RAM 667mhz 5-5-5-5-15 eller noe slikt.

CPU og GPU vannkjølt, GPU ligger på rundt 40grader og CPU ligger på rundt 30grader i cysis.

Lenke til kommentar
På mitt standar 8800GT kort fra XFX, ikke klokket eller noe slikt (enda). Så legger jeg på en rundt 40-55 fps.

Med alle settings på High og oppløsningen på 1280x900 (ca).

 

Har da ellers i systemet:

Core dou e6550 @ 2.33ghz (standar)

2gb RAM 667mhz 5-5-5-5-15 eller noe slikt.

CPU og GPU vannkjølt, GPU ligger på rundt 40grader og CPU ligger på rundt 30grader i cysis.

 

 

tror jeg aldri :whistle: men gidder noen å holde seg on-topic nå? :innocent:

Lenke til kommentar
På mitt standar 8800GT kort fra XFX, ikke klokket eller noe slikt (enda). Så legger jeg på en rundt 40-55 fps.

Med alle settings på High og oppløsningen på 1280x900 (ca).

 

Har da ellers i systemet:

Core dou e6550 @ 2.33ghz (standar)

2gb RAM 667mhz 5-5-5-5-15 eller noe slikt.

CPU og GPU vannkjølt, GPU ligger på rundt 40grader og CPU ligger på rundt 30grader i cysis.

 

 

tror jeg aldri :whistle: men gidder noen å holde seg on-topic nå? :innocent:

 

Jaha? hva er det du ikke tror?

 

Tanken min var nå bare nå har han noe å sammenligne med.. Sitter å leker meg i ATItuner (rett navn?) akkurat nå.. Overklokks kommer etter vært:)

Lenke til kommentar
Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks :).

Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser :p og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da.

 

Du glemte å nevne det viktigste.... oppløsning :innocent:

 

1280x1024

Lenke til kommentar
Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks :).

Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser :p og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da.

 

Du glemte å nevne det viktigste.... oppløsning :innocent:

 

1280x1024

 

Herregud... det er jo ingenting :cool: det er mange som kjører med mer oppløsning i dag, iverfall hvis de kjører 8800gt i sli ;)

Lenke til kommentar

Har klokket mitt xfx 8800gt xxx til: core 709Mhz shader 1800Mhz Memory 995Mhz. Har ikke prøvd noe mer enn dette. Hvis jeg går høyere på memory får jeg artifacts. Tror det er vanskelig å få de over 1000 med stock kjøler. Bruker rivatuner til å klokke med.

 

Men klokker bare for gøy, når jeg spiller kjører jeg bare på stock speed, de 4-5 fpsene man kanskje får bedre ved klokking klarer jeg meg uten. Spill går jo opp og ned hele tiden i hvor mye grafikk som må behandles. Lettere å bare gå litt ned på detaljer da. Skjønner jo de som er veldig opptatt at det ser bra ut når man spiller, er bare meg som ikke er så super nøye på det når jeg ikke har hardware til det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks :).

Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser :p og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da.

 

Du glemte å nevne det viktigste.... oppløsning :innocent:

 

1280x1024

 

Herregud... det er jo ingenting :cool: det er mange som kjører med mer oppløsning i dag, iverfall hvis de kjører 8800gt i sli ;)

 

ja vet det er litt overkill med to 8800 gt men litt fun må man ha :p...pluss jeg har en skjerm med nativ 1280x1024 så får nok ikke den høyere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...