Gå til innhold

Overklokke XFX 8800GT XXX


Anbefalte innlegg

Bruker rivatuner: så den guiden som var her på forumet om bruk av rivatuner, men ser nå at de bildene er litt gamle.

 

Her er et bilde fra det nyeste rivatuner Rivatuner.bmp

 

Hva gjør shader clock? trenger jeg å bruke det og skal jeg huke av for Link clocks?

 

 

Er det slik at jeg Core clock og memory clock litt og litt om gangen for så å teste om det er stabilt i spill?

 

Jeg har 3dmark06, men hvilken funksjon i det programmet bruker jeg for å se forskjellene?

 

Noen som har prøv å OC akkurat dette kortet, isåfall resultat?

 

Jeg spiller crysis på fullt men bare rundt 17 -21 fps, har 4 GB RAM og Pentium D 2.6 CPU(denne er vell flaskehalsen). Vil jeg nå rundt 35- 40 fps med litt overklokking?

 

vil helst slippe å skaffen ny vifte, så hva bør temperaturen ligge på maks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiller crysis på fullt men bare rundt 17 -21 fps, har 4 GB RAM og Pentium D 2.6 CPU(denne er vell flaskehalsen). Vil jeg nå rundt 35- 40 fps med litt overklokking?

 

du ønsker og doble ytelsen... det er veldig lite realistisk. Kortet du har er jo allerede overklokket i fra fabrikk, så det spørs nok hvor mye mer det lar seg klokke.

 

oppgrader cpu og eventuelt kjøp ett til skjermkort og kjør SLI er nok mer veien og gå.

Lenke til kommentar
Fyre opp lodde bolten.

http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm

 

Fraps

 

Et spørsmål:

På den lille blå VR tingen er det ein liten skrue på i enden, som en kan skru opp/ned motstanden med, slik at det slepper meir/mindre volt gjennom til gpu-kjernen? Men korleis veit enn kortid det blir tilført akkurat 1,25 V (som blir ambefalt). Skal ein først skru motstanden til 1k (på fult) og så skru på pcen for så å skru sakte ned motstanden til det når 1,25 V? :S :hmm: sjønte ikkje det helt.

 

Yoda211

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til clocking av 8800 ultra(612m)? Hvor mye burde kortet klare? 800-900mhz?

 

Det klarer ca 670 mhz stock kjøling. Ikkje forvent noe mere enn det. Skal du ha mere, så voltmodd kortet og bytt kjøling ;)

Da får jeg prøve meg litt frem etter jobb i morra. Takk for hjelpen.

 

Beste måten å se fps i crysis er

 

1. Åpne consol "|" knappen (den vedsiden av 1) i spillet

2. Skriv: r_displayinfo 1 (sett den til 0 for å skru den av)

Takker:) Fikk ikke fraps til å virke..

Lenke til kommentar

Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks :).

Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser :p og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da.

Lenke til kommentar
Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks :).

Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser :p og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da.

 

Du glemte å nevne det viktigste.... oppløsning :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...