kommer Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Bruker rivatuner: så den guiden som var her på forumet om bruk av rivatuner, men ser nå at de bildene er litt gamle. Her er et bilde fra det nyeste rivatuner Rivatuner.bmp Hva gjør shader clock? trenger jeg å bruke det og skal jeg huke av for Link clocks? Er det slik at jeg Core clock og memory clock litt og litt om gangen for så å teste om det er stabilt i spill? Jeg har 3dmark06, men hvilken funksjon i det programmet bruker jeg for å se forskjellene? Noen som har prøv å OC akkurat dette kortet, isåfall resultat? Jeg spiller crysis på fullt men bare rundt 17 -21 fps, har 4 GB RAM og Pentium D 2.6 CPU(denne er vell flaskehalsen). Vil jeg nå rundt 35- 40 fps med litt overklokking? vil helst slippe å skaffen ny vifte, så hva bør temperaturen ligge på maks? Lenke til kommentar
kommer Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ops kordan legger jeg ut bilde slik at dere kan se de her? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg spiller crysis på fullt men bare rundt 17 -21 fps, har 4 GB RAM og Pentium D 2.6 CPU(denne er vell flaskehalsen). Vil jeg nå rundt 35- 40 fps med litt overklokking? du ønsker og doble ytelsen... det er veldig lite realistisk. Kortet du har er jo allerede overklokket i fra fabrikk, så det spørs nok hvor mye mer det lar seg klokke. oppgrader cpu og eventuelt kjøp ett til skjermkort og kjør SLI er nok mer veien og gå. Lenke til kommentar
zipp- Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du vil ikke klare å kjøre crysis på "very high" med ett 8800GT uansett om du overklokker. Selv 8800 Ultra i SLI vil slite med det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vil jeg nå rundt 35- 40 fps med litt overklokking? Det kan du bare glemme dessverre. Få en bedre cpu, så kommer du kanskje opp i 30 fps Lenke til kommentar
kommer Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Vil jeg nå rundt 35- 40 fps med litt overklokking? Det kan du bare glemme dessverre. Få en bedre cpu, så kommer du kanskje opp i 30 fps drit i det med fps, noen som kan hjelpe med overklokkingen ? Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan ser jeg fps i Crysis? Lenke til kommentar
kommer Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan ser jeg fps i Crysis? google... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) http://www.techpowerup.com/atitool/ Enkel og bruke. Fyre opp lodde bolten. http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm Nå er som sakt XFX 8800GT XXX klokket en del. Hvordan ser jeg fps i Crysis Fraps Endret 6. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan ser jeg fps i Crysis Fraps Takker Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Fyre opp lodde bolten.http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm Fraps Et spørsmål: På den lille blå VR tingen er det ein liten skrue på i enden, som en kan skru opp/ned motstanden med, slik at det slepper meir/mindre volt gjennom til gpu-kjernen? Men korleis veit enn kortid det blir tilført akkurat 1,25 V (som blir ambefalt). Skal ein først skru motstanden til 1k (på fult) og så skru på pcen for så å skru sakte ned motstanden til det når 1,25 V? :S sjønte ikkje det helt. Yoda211 Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Noen som har noen tips til clocking av 8800 ultra(612m)? Hvor mye burde kortet klare? 800-900mhz? Lenke til kommentar
kommer Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Beste måten å se fps i crysis er 1. Åpne consol "|" knappen (den vedsiden av 1) i spillet 2. Skriv: r_displayinfo 1 (sett den til 0 for å skru den av) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Noen som har noen tips til clocking av 8800 ultra(612m)? Hvor mye burde kortet klare? 800-900mhz? Det klarer ca 670 mhz stock kjøling. Ikkje forvent noe mere enn det. Skal du ha mere, så voltmodd kortet og bytt kjøling Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Noen som har noen tips til clocking av 8800 ultra(612m)? Hvor mye burde kortet klare? 800-900mhz? Det klarer ca 670 mhz stock kjøling. Ikkje forvent noe mere enn det. Skal du ha mere, så voltmodd kortet og bytt kjøling Da får jeg prøve meg litt frem etter jobb i morra. Takk for hjelpen. Beste måten å se fps i crysis er 1. Åpne consol "|" knappen (den vedsiden av 1) i spillet 2. Skriv: r_displayinfo 1 (sett den til 0 for å skru den av) Takker:) Fikk ikke fraps til å virke.. Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks . Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hvordan voltmodder jeg de to GTX-korta mine? Endret 7. januar 2008 av LostOblivion Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvordan voltmodder jeg de to GTX-korta mine? Les på xtremesystems.org eller plag google litt Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg klarer fint very high på Crysis med 8800GT SLI, Core=735,Shader=1735 og Memory=1000. Men har en CPU som suger max, og jeg mener denne prosessoren "bremser" ned det virkelige potensialet som GPU'ene mine kan yte. Men det er bare min mening, så at en sa noe om at dette skulle være vanskelig med til og med Ultra og GTX på Crysis, noe som er bullshit egentlig..Crysis grafikken er litt overrated syntes jeg. Ta en 45nm 3.5GHz(klokka) prosessor med godt egnet klokke ram(4Gb) og SLI av 88000GT så er spillet i boks .Men som sagt dette er mine meninger og sorry hvis jeg såret noens følelser og sorry for at jeg gikk ut av temaet. Bruk Rivatuner ja, det gjør jeg, sammen med nTune da. Du glemte å nevne det viktigste.... oppløsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå