Gå til innhold

PS3. Hvordan skjønne seg på feilmeldingene...?

Emblazon

Anbefalte innlegg

Okey.. Sikkert mange tråder om dette rundt her, men har nå sett på ørten forskjellige varianter og tips/triks rundt om på nettet.

Spørsmålet er: Hvordan skal jeg få PS3'n til å funke på nett..?

Har prøvd diverse til nå:

- Restarte alt av moden/routere

- Sette alt av IP, osv manuelt. OG Automatisk

- Bytta nettverkskabler, ii tilfelle det skulle være no feil på de

- sikkert no mer også, men husker ikke mer enn detta.. :p

Så er det noen som har noen ide om hva som kan være feilen..?

Får denne feilmeldinga når jeg prøver og komme på nett: "Det oppstod en feil under kommunikasjonen med serveren. Det er en DNS feil. (80710104)

Pleace help me......... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm en liten nøtt her ja. det skulle jo egentlig funke. hvis du er sikkert på at du har nett i kabelen du plugger i PS3 skal det ikke være noe problem, bare å trykke på nettverksinnstillinger og enkel innstallasjon og da skal det funke.

Du er sikker på at modemer blinker og står i på riktig måte?

Nå er ikke akkurat dette noen ekperttips av den enkle grunn at jeg har ikke veldig mye peiling på slike ting men jeg forstår da litt :p

Lenke til kommentar

Hmmm... Hvorfor det funka i går...:? Uvisst..

Funka i hvertfall ikke igjen når jeg satt det på igjen i dag.. :ermm:

Oppdaterte maskin via nedlasting på PC-en, så det er i orden. Trenger bare å få fiksa de helsikes DNS feil shiten... :p

Google ja.. Lurer på hvor mye jeg leita der etter fornuftige svar på ting... Fant mye da, men ikke no som hjelper...

Men takk for alle forslag dere kommer med....

Lenke til kommentar

hvilken operatør har du da?? har du telenor??? uansett, du ringer bare den leverandøren du har, også får du dns adressen av dem...både primary og secondary....også legger du inn disse manuelt på ps3 boxen din..kan være at den har litt problemer med å skaffe disse automatisk

Lenke til kommentar

Heisann... Jeg har også fått slike meldinger i blant. Da har jeg måtte skru av og på modemet og den trådløse router'n min. Når jeg har gjort det så fungerer det fint.. Vet ikke om det hjelper hos deg. Men hos meg hjelper det hver gang jeg får en feilmelding som inneholder DNS ordet.

Lenke til kommentar

På noen routere kan man legge inn DNS-adressene i oppsettet for DHCP slik at de blir tildelt sammen med IP-adressene fra routeren. Har merket at det virker bedre på min Asus-router enn når det står blankt. Da skal routeren egentlig sende videre DNS-adressene som den får automatisk oppgitt fra ISP'en, men det er ikke alltid det virker.

Lenke til kommentar
Okey.. Sikkert mange tråder om dette rundt her, men har nå sett på ørten forskjellige varianter og tips/triks rundt om på nettet.

Spørsmålet er: Hvordan skal jeg få PS3'n til å funke på nett..?

Har prøvd diverse til nå:

- Restarte alt av moden/routere

- Sette alt av IP, osv manuelt. OG Automatisk

- Bytta nettverkskabler, ii tilfelle det skulle være no feil på de

- sikkert no mer også, men husker ikke mer enn detta.. :p

Så er det noen som har noen ide om hva som kan være feilen..?

Får denne feilmeldinga når jeg prøver og komme på nett: "Det oppstod en feil under kommunikasjonen med serveren. Det er en DNS feil. (80710104)

Pleace help me......... :cry:

Feimeldingen du fikk, fikk du den fra ps3 eller router. Og hvilken internett leverandør har du? På pc og ps3 har jeg dns server som er lik ipadr til router/modem, har foreløbig ikke funnet dns server på router/modem men den er nok til min internett leverandør.

Endret av Odals-kongen
Lenke til kommentar

Da har jeg løst problemet..

Ringte Telenor.. Men han jeg prata med der skjønte ingen ting.. Var litt høyere enn hans nivå..

Så jeg fikk beskjed om å leite litt på nettet.

Jeg gikk inn på Telenor sine sider jeg, og der lå jaggu DNS'n dems rett foran meg...

Og nå funker det som bare fy... Bortsett fra at det er umulig å komme inn på en game på COD da men..

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Bare for fremtidig hjelp hvis noen andre finner denne tråden:

DNS-server adressene for din nettkobling finner man enklest på en PC på samme nett ved å åpne et kommando-linje vindu og skrive "ipconfig /all".

Noen gang vises da bare ip-adressen til routeren din siden denne da fungere som en "dns-relay", hvis denne adressen fungerer dårlig så er det neste alternativet å gå til FAQ sidene for din ISP.

Alternativ kan du legge inn ip-adressen til et par åpne DNS'er. Google sin f.eks finner man på 8.8.8.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...