Gå til innhold

Finnes plasma kun i 37" og 42" (hvilke alternativ finnes evnt.)

Anbefalte innlegg

Vet noen om noen gode alternativ på Plasma i 40" som er blandt det som betraktes som de gode merkene.

Synes det virker som om det stort sett er 37" og 42" og få/ingen 40".

Gjerne fullHD og kan koste opp til kr. 15.000.

Jeg skal bruke den 90% til tv-titting og noe DVD.

Sitter relativt nærme (ca. 3 meter, men også nærmere) så har nedjustert fra 42" til 40" og vurderer også og justere ned til 37" hvis jeg ikke finner noen som er 40".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FullHD har ingenting å si for deg om du skal bruke den til tvtitting og dvd. Full-hd vil tvertimot gi deg dårligere bildekvalitet på vanlig tv (om man KUN ser på oppløsningen, og ikke skjermens kvaliteter ellers) da skjermen må justere det lavoppløste tv og dvdbildet mer enn med en HD-ready skjerm.

Plasma kommer i 42" og 37", ikke 40" for øyeblikket. 42" kan fint fungere om du sitter 3 meter unna, så det ville jeg vurdert :).

Lenke til kommentar

Takker uansett for svar.

Ikke lett for en som ikke er spesielt interessert i det med TV/bilde (bortsett fra når kan hvert tiende år skal kjøpe nytt TV). Har ofte en tendens til og ha ting ganske lenge, slik at liker sånn sett og kjøpe ny teknologi selv om man ikke for nyttiggjort seg av den fullt ut i dag. De fleste kjøper vel en PC med 500GB istedenfor en med 100GB når de kjøper ny, selv om man ikke fyller den opp fra dag en.....

Fant forøvrig også denne som blir vurdert....

http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=PS42Q97HDX

Lenke til kommentar
Takker uansett for svar.

Ikke lett for en som ikke er spesielt interessert i det med TV/bilde (bortsett fra når kan hvert tiende år skal kjøpe nytt TV). Har ofte en tendens til og ha ting ganske lenge, slik at liker sånn sett og kjøpe ny teknologi selv om man ikke for nyttiggjort seg av den fullt ut i dag. De fleste kjøper vel en PC med 500GB istedenfor en med 100GB når de kjøper ny, selv om man ikke fyller den opp fra dag en.....

Fant forøvrig også denne som blir vurdert....

http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=PS42Q97HDX

Hvis du sitter 2,5 - 3 m fra en 42" så skal det godt gjøres å se forskjell på 720P og 1080P. Spørsmålet var vel uansett om det fantes noe mindre enn 37" plasma og det gjør det vel ikke enda. Det fantes en liten periode, men de er borte nå. Jeg leste at LG har sluppet en 32" plasma skjerm. Jeg vet ikke om den kommer til Norge med det første. Det jeg har lest om den virker ikke særlig lovende.

Senere på året så kommer det uansett en ny serie fra LG og da skal det vistnok dukke opp en HD-Ready 32".

Hvis du vil ha et brukbart tv bilde så er det plasma du bør gå for! Lcd er ikke god på analoge signaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...