linte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg har EOS 350 D og vil ha ny linse. Vil begynne litt i det små og ikke kjøpe noe ekstraavegant enda. Så jeg tenkte på denne: http://cgi.ebay.com/Sigma-70-300mm-F4-5-6-...ksid=p1638.m122 Noen som har noen tanker om den? Er prisen OK i forhold til hva jeg får? Eidt: Er dette den samme? http://www.fotomagasinet.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=13192 Ebay blir prisen 1127 + eventuell mva. Endret 6. januar 2008 av linte Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ebay auksjonen lister dette objektivet: http://www.fotomagasinet.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=10941 det har en spesiell type glass som vil gi en del bedre bildekvalitet. Prisen er helt OK. Du får et brukbart teleobjektiv som også er bra til å ta nærbilder av insekter og blomster med. Lenke til kommentar
pian Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 I forhold til prisen et bra objektiv. Klart du kan finne mye bedre, men det gir helt fine bilder og koster ikke skjorta. Jeg vil tro det er et bra sted å begynne, har sett på det selv! Noen her inne mener at det er litt "soft" eller uskarpt ved 300mm og full åpning, jeg har ikke sett det selv. Er nok ved store forstørrelser det vil kunne ses. Har du litt ekstra skal Canon's være bra: https://prisguiden.no/product.php?productId=36177 Lykke til... det er et vanskelig valg å finne rett når alt koster penger Lenke til kommentar
linte Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 I forhold til prisen et bra objektiv. Klart du kan finne mye bedre, men det gir helt fine bilder og koster ikke skjorta. Jeg vil tro det er et bra sted å begynne, har sett på det selv! Noen her inne mener at det er litt "soft" eller uskarpt ved 300mm og full åpning, jeg har ikke sett det selv. Er nok ved store forstørrelser det vil kunne ses. Har du litt ekstra skal Canon's være bra: https://prisguiden.no/product.php?productId=36177 Lykke til... det er et vanskelig valg å finne rett når alt koster penger Er forsåvidt ikke prisen det kommer ann på. Men jeg har tatt en god del bilder med orginal objektivet, og vil ha flere linser, men jeg vil begynne litt i det små. Skal avansere etter hvert. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Dette var mitt første objektivkjøp ut over kitobjektivet. Av en eller annen grunn, så tror man som nybegynner at tele ("masse zoom") er toppen av lykke. Det er et meget godt stykke glass, prisen tatt i betraktning. I 70-200 området konkurrerer det godt på skarphet med objektiver i 10.000-kronersklassen, mens det opp mot 300 ikke er spesielt mye å skryte av (dog akseptabelt). Det har en litt snodig fargegjengivelse (som jeg akkurat har sittet og korrigert ut på en hel haug med bilder jeg tok i helgen ). Jeg vil like vel oppfordre deg til å tenke på hva det er du faktisk kommer til å bruke superteleområdet til - for min del er svaret "svært lite" - jeg bruker det veldig sjelden og har aldri brukt det særlig mye. 70-300'en er omtrent like lite brukt som objektivet jeg kjøpte etterpå - en 50mm. Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har den linsa, og jeg er fornøyd med den. Legger ved et bilde jeg tok i sommer. Linsa er stilt inn på 300 på bildet. Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Dette Sigma-objektivet, eller Tamrons tilsvarende, er et meget godt objektiv, når man tar den lave prisen i betraktning. Man vet jo at dette ikke er proff-optikk, og legger opp bruken deretter, dvs blant annet unngå største blender eller maks tele. Tar man visse hensyn til enkelte begrensninger til objektivet, vil det gi strålende bilder for folk flest som ønsker seg noe mer tele enn kit-objektivet. Lenke til kommentar
linte Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har den linsa, og jeg er fornøyd med den. Legger ved et bilde jeg tok i sommer. Linsa er stilt inn på 300 på bildet. WOW Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har tatt en haug av bilder med Tamrons 70-300 f/4-5.6 og er meget fornøyd med objektivet. Du finner et par av bildene på linken i siggen + mange på brukeren min på foto.no, søk etter marius olsen og du finner 3 brukere, en av de er min, den med flest bilder Lenke til kommentar
linte Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Dette Sigma-objektivet, eller Tamrons tilsvarende, er et meget godt objektiv, når man tar den lave prisen i betraktning. Man vet jo at dette ikke er proff-optikk, og legger opp bruken deretter, dvs blant annet unngå største blender eller maks tele. Tar man visse hensyn til enkelte begrensninger til objektivet, vil det gi strålende bilder for folk flest som ønsker seg noe mer tele enn kit-objektivet. Dersom folk har lest det jeg har skrevet så sier jeg jo at jeg vil ha et starter objektiv, som jeg kan øve meg litt mer på før jeg begynner å avansere. Det er ikke nødvendigvis linsen som er det avgjørende. Noen av mine beste bilder har jeg tatt med et sony 3.2 MP kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå