Gå til innhold

Fin linje, men dårlig connection


Anbefalte innlegg

Omtrent alle har hatt det problemet med at internettet detter ut igjennom at Routeren slutter å svare, og må restartes. Nå fikk jeg plutselig et annet problem. Routeren går som bare det, browserinternett går i vanlig hastighet, og jeg får til å connecte til MSN uten stress. Men andre connections som hamachi og multiplayerspill funker ikke. De kobler seg rett og slett ikke opp. Etter en god stund kommer jeg meg på hamachi, men der står jeg som relayed, altså høy ping. Noen som vet hva dette kan være? Det er tydeligvis ikke routeren, men hender det også at selve ADSLmodemet fucker seg? Har D-Link DI624+ router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som et portforwardingproblem. Det finnes flere mulige problemkilder.

Sjekk hvilken port du bruker i Hamachi og sjekk denne hos can you see me.

 

- Slå av softwarebrannmur og se om det retter problemet.

- Sjekk at porten er forwardet i router

- Er den forwardet til DIN ip?

- Kan nettleverandøren ha blokkert porter? (Telenor m.fl. gjør dette ofte).

- EDIT: Er adslmodemet et modem eller et modemrouter?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Husker eg hadde omtrent samme problemer som deg, Internet og MSN virket, men ikkje ting som outlook og ftp. Problemet mitt var at telenor hadde sperret alle portene bortsett i fra den som ddu trenger til internet. Grunnen til dette var at virus på pc`en min sendte ut spamm mail til andre brukere noe som skapte stor trafikk på linja mi. Kansje du kan ha lignende problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...