Retouch Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Gi meg litt kritikk på mine bilder som ble tatt i Sommer Det siste bildet har tatt en tur innom adobe lightroom. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Bilde nr 1 og 3 ser ut som det klassiske fenomenet "ok, jeg har ingen gode motiver så jeg bare knipser og prøver å photoshoppe bildet til noe interessant." Nr 3 har også en fæl utbrent himmel. Bilde nr 2 derimot var veldig bra, fint motiv og fine farger. Ikke like overkill som de to andre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nr 1 gadd jeg ikke åpne, hylte fargefeil lang vei, og jeg tenkt med en gang på noen bilder jeg har sett fra noen år etter krigen... Nr 2: Jeg skjønner hvor du vil, men det blir for mye detaljer, for mye som skal vise seg fram, og for lite framheving av en ting. Nr 3: Jeg kan se potensiale. Himmelen er ikke utbrent,og om du klarer å hente fram detaljer der, samt få ned høylysene på bilde, og sy sammen forgrunn med en mørkere himmel så tror jeg du vil få et meget brukbart bilde. Jeg likte ferskenfargen, minnet meg av en eller annen grunn på MacGyver... Sånn ca 20 sek ut i innslaget. Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jøss. Bilde kritikk er jeg tydeligvis ikke no flink på! Syntes alle 3 bildene var _fantastiske_ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jøss. Bilde kritikk er jeg tydeligvis ikke no flink på! Syntes alle 3 bildene var _fantastiske_ Alle har personlige meninger. Om det hadde kommet 20 andre og sagt at dette var perfekt hadde ikke overrasket meg. At du liker bildene betyr ikke noen om hvorvidt du er godt som kommentator. Det du kan gjøre er å fortelle hva du liker, istedet for å gjøre som jeg gjorde, fortalte hva jeg ikke likte. Å si at du syns det var perfekt er like "ille" som å bare si at det var dårlig. Å kunne sette ord på ting er viktigere enn å bedømme om et bilde er bra eller ikke, det er opp til hver av oss å gjøre. Jeg har tatt bilder jeg elsker, mens ingen andre ser noe i dem, og jeg har blitt overrasketover hvor god tilbakemelding jeg har fått på bilder jeg ikke likte noe særlig. Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du har rett. Blir for dumt å ikke begrunne innleggene sine når det er en tråd om bildekritikk! Første inntrykket er at det var tre flotte bilder, ved en nærmere titt vil jeg si at favorittene er nr 2 og 3 da om det er noe jeg klarer å pirke på er et litt rotete motiv i det første med kanskje litt for skarpe farger i mine øyne. Bilde nr 2 er for meg feilfritt og jeg liker den brun-grønne fargen sammen med hveten. Kan dog forstå hva Olsen mener med for lite fremhevning av en ting, men syntes ikke dette skal være nødvendig i alle bilder av den typen og syntes det er like greit at det er som det er. Bilde nr 3 syntes jeg hadde et supert motiv, og er ellers et rolig bilde med fine farger. Ser litt gammeldags ut, tøft! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Se der, velformulert! Da vet fotografen hva han gjorde rett for å treffe deg, og mest sannsynlig andre også. Du likte vrien med fargen på hveten, ikke vanlig sandgul, og du likte at det sto ut ifra andre bilder som har dus bakgrunn... At et bilde minner om gamledager er slett ikke noe negativt. Den eldre generasjonen liker ikke overedigerte sci-fi bilder, men de ønsker å se noe de kan kjenne seg igjen til. Om dette høres ut som tøv, så beklager, har ikke sovet i natt, våknet 11:10 på søndag morgen. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Bilde nr.1 og 3 er for meg veldig rotette motiver. Men fargene var fine. Bilde nr.2 derimot er et nydelig lite motiv som du har gjort til noe stort. Jeg liker dråpene og detaljene på stråene. En liten pirke ting er at jeg syns fargen ble ør lite falsk. Den var for brun grønn... Endret 7. januar 2008 av arcoiris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå