Retouch Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Nå har jo jeg tenkt å gå medier og kommunikasjon etter sommeren.. om jeg kommer inn da.. Men når man går i lære 3-4 året..siden jeg skal bli fotograf.. tjener man noe da eller hva ? Endret 6. januar 2008 av Retouch Lenke til kommentar
hylo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg vil tro at du tjener noen kroner på det, men jeg er langt i fra sikker. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Selvfølgelig får du penger. Læretiden har satser. Slik jeg har det når er det 2 år skole + 2 1/2 år i lære. I løpet av den tiden skal du ha tjent 1 årslønn til en fagarbeider. Mine satser(øker hvert halvår) 30-40-60-80-95% av full lønn. tillegg er tillegg så det er ikke % messig. Vanlig læretid med 2 år så går en siste halvåret med 80 % av full lønn. Men er samme satser! Snart lønnsøkning Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Som lærling hadde jeg disse satsene: 1. år 40% (9000,- brutto) 2. år 60% (12500,- brutto) Som borteboer får du et ganske greit stipend i tillegg. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 i noen kommuner har de 50% begge årene så ja, du får penger for det, men du blir ikke rik av det Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Som borteboer får du et pent stipend ja Men satsene er ganske like idag. Men utbetalingen vil jo selvfølgelig være forskjellig ettersom det er forskjellig lønn fra yrke til yrke ^^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Som borteboer får du et pent stipend ja Men satsene er ganske like idag. Men utbetalingen vil jo selvfølgelig være forskjellig ettersom det er forskjellig lønn fra yrke til yrke ^^ Ikke etter hva jeg har erfart. Kjenner noen som er lærlinger i butikkfag. De har samme lærlinglønn som snekker, elektriker, ambulanse osv. Den eneste forskjellen er på overtidsarbeid, men det kommer utenom lønna som lærling. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Strange, jeg vet om eletrikere som tjener forskjellig, fra bedrift til bedrift. Jeg har jo en annen lønn enn eletrikere, selv om jeg er innen elektro/mekanisk yrke. Men hvis det er slik så er jo det slik ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå